a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

תאונת עבודה עצמאי

תאונת עבודה עצמאי

תאונת עבודה עצמאי

עצמאי אשר נפגע בתאונת עבודה עשוי להיות זכאי לזכויות מביטוח לאומי, מביטוחים פרטיים ואף ייתכן שתעמוד לו עילת תביעה נזיקית כנגד צד ג'. עצמאים רבים הנפגעים בתאונות עבודה אינם מודעים מספיק לזכויותיהם. במאמר זה ננסה לעשות קצת סדר בדברים ולספק מידע בעניין תאונת עבודה עצמאי. כמובן, שכדי לקבל מידע מלא ומקיף יש לפנות לקבלת ייעוץ פרטני עם עורך דין תאונות עבודה.

תאונת עבודה עצמאי

עצמאי אשר נפגע בתאונת עבודה יכול לפנות לביטוח לאומי בבקשה להכיר באירוע הפגיעה כתאונת עבודה. צריך לשים לב שפעמים רבות הביטוח הלאומי ידרוש ראיות או הוכחות טובות לקרות התאונה משום שלהבדיל משכיר אשר נפגע בתאונת עבודה סביב עדים רבים ולאחר שדיווח למעבידו, עצמאי עשוי להיפגע בתאונת עבודה אף בביתו (אם עובד מהבית לדוגמא) או באתר מסויום ללא עדים מסביבו.

לכן במקרה של תאונת עבודה עצמאי, יש חשיבות רבה לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי לאחר הפגיעה ולהקפיד על כך שהרופא יציין בדו"ח הרפואי שהפגיעה הינה בעקבות תאונת עבודה.

ישנם מקרים רבים שבהם הביטוח הלאומי אינו מכיר בפגיעה כתאונת עבודה ובמקרים אלה יש מקום לפנות לעורך דין ביטוח לאומי בעל ניסיון בייצוג נפגעי עבודה כדי להגיש תביעה לבית הדין לעבודה.

במידה והביטוח הלאומי הכיר בתאונה כתאונת עבודה וככל שאותו עצמאי אינו יכול לחזור לעבודתו ונקבע לו אי כושר, ישולמו לו דמי פגיעה בהתאם לתקופת אי הכושר לעבודה, בניכוי 12 ימי היעדרות הראשונים וזאת עד למקסימום של 91 יום. במידה ואותו נפגע נעדר מעל ל-91 יום או שנותרה לו נכות יש לפנות לביטוח לאומי בתביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה.

לאחר הגשת תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה יוזמן הנפגע לוועדה רפואית אשר תקבע את אחוזי הנכות שנותרו לו בגין מכלול ליקוייו עקב אותו תאונת עבודה, כאשר בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו לו תיקבע גם זכאותו.

אם נקבעה נכות רפואית עד 9% אין זכאות. במידה ותיקבע נכות בשיעור של בין 10%-19% אותו נפגע יהיה זכאי למענק חד פעמי (שגובהו תלוי בגובה הנכות ובשכרו של הנפגע). במידה ותיקבע נכות בשיעור של מעל ל-20% הנפגע יהיה זכאי לקצבה חודשית לכל החיים (התלוי בגובה הנכות לשכרו).

תאונת עבודה עצמאי – זכויות ממקורות נוספים

בנוסף אותו עצמאי אשר נפגע בתאונת עבודה עשוי להיות זכאי לזכויות כספיות מכוח פוליסות הביטוח בהן היה מבוטח. כך לדוגמא ייתכן והיה מבוטח בפוליסת אובדן כושר עבודה או בפוליסות נכות מתאונה ועוד.

במידה והתאונה ארעה בשל רשלנותו של גורם צד ג' ייתכן ואף תעמוד לו תביעת נזיקין – עילת תביעה לפיצויים מכוח עוולת הרשלנות. כך למשל במקרה של נפילה ברחוב כתוצאה ממדרכה משובשת או לא תקינה וכו'.

במידה ועצמאי נפגע בתאונת דרכים בדרך לעבודה, ניתן להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי וכן תביעה לחברת הביטוח מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. יש לציין כי הסכומים שישולמו על ידי המוסד לביטוח לאומי יופחתו מהפיצויים שייפסקו לניזוק וכן יש לדעת שישנה משמעות גדולה לשאלה האם תובעים תחילה נכות רפואית מביטוח לאומי או שמבקשים מינוי מומחה מטעם בית המשפט בתביעת הנזיקין מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

לכן בכל מקרה של תאונה עבודה עצמאי מומלץ לקבל ייעוץ פרטני עם עורך דין הבקיא בתחום נזקי גוף, תאונות עבודה וביטוח לאומי בכדי לקבל תמונה מלאה המשקפת את מכלול זכויותיו של הנפגע.

ניתן לראות כי ישנה חשיבות רבה בייצוג הולם מול ביטוח לאומי הן לצורך ההכרה בתאונה של עצמאי כתאונת עבודה והן לצורך קביעת אחוזי הנכות המשקפים נכונה את מצבו של הנפגע. לכן לרוב יש יתרון בייצוג ראוי מתחילת ההליכים על מנת למנוע טעויות אפשרויות העלולות לפגוע בסיכויי הנפגע לעמוד על זכויותיו.

משרדנו מייצג עצמאיים רבים אשר נפגעו בתאונות עבודה. אנו מלווים את הלקוח לאורך כל שלבי הטיפול בתיק החל מהשלבים הבירוקרטיים של מילוי הטפסים המתאימים ושליחתם לביטוח לאומי, איסוף החומר הרפואי ובירור המצב הרפואי של הנפגע וייצוג והעלאת טיעונים בפני הועדות הרפואיות ובתי הדין לעבודה.

להערכת שווי התביעה וסיכוייה ניתן לפנות ללא התחייבות לעו"ד אורי דלאל בטל': 0544-485312 או במייל: [email protected].

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן