a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

שבר באולנה אחוזי נכות

שבר באולנה אחוזי נכות

נגרם לכם שבר באולנה Ulna (עצם הגומד) כתוצאה מתאונת עבודה או תאונת אחרת ? בדקו את זכויותיכם לפיצויים ! מומלץ לקרוא את המאמר שלהלן שעניינו: שבר באולנה אחוזי נכות.

שבר באולנה

האולנה היא עצם הממוקמת בין עצם הזרוע (הומרוס) לשורש כף היד והיא מרכיבה את האמה ביחד עם עצם הרדיוס (עצם החישור).

נפילות על יד מושטת, חבלה ישירה, תאונות דרכים ותאונות אחרות יכולות לגרום לשבר באולנה.

שבר באולנה זכויות

במקרים של שבר באולנה ייתכן ויעמדו לנפגע זכויות שונות ממקורות שונים, תלוי בנסיבות המקרה, כאשר בהתאם לגורם הפגיעה יש לבחון את זכויות הנפגע.

לפיכך, במידה ופגעתם בתאונה ואתם סובל משבר בעצם הגומד מומלץ לפנות בהקדם אל עורך דין נזקי גוף בעל ניסיון אשר יוכל לברר את זכויותיכם מול כל המוסדות השונים ולפעול למימוש זכויותיכם.

שבר באולנה

שבר באולנה תאונת דרכים

במקרים של שבר באולנה בעקבות תאונת דרכים, ככל שיש כיסוי ביטוחי, הנפגע יהיה זכאי לפיצוי מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

במקרים אלה, על פי רוב, יש מקום להגיש תביעה לפיצויים לבית המשפט בצירוף בקשה למינוי מומחה רפואי אשר יעריך את אחוזי הנכות שנגרמו בשל השבר ב ULNA.

הפיצוי שייקבע במקרים של שבר באולנה לאחר תאונת דרכים תלוי בגורמים רבים, לרבות באחוזי הנכות הרפואית שייקבעו על ידי המומחה הרפואי, גילו של הנפגע, הפסדי שכר, טיפולים רפואיים, הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, עזרה, צרכים מיוחדים, כאב וסבל ועוד.

במידה ומדובר בתאונת דרכים שארעה במהלך העבודה, בדרך לעבודה או בחזרה מהעבודה מדובר בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה. לקבל מידע נוסף וחשוב בעניין זה מומלץ לקרוא את המאמר שכותרתו: תאונת דרכים תאונת עבודה .

שבר באולנה תאונת עבודה

במידה והשבר באולנה נגרם בגין תאונת עבודה, במהלך העבודה או בדרך לעבודה או בחזרה ממנה (כגון מקרים של נפילה ברחוב בדרך לעבודה או בחזרה ממנה) יש להגיש תביעה לביטוח לאומי להכיר בפגיעה כפגיעה בעבודה ותשלום דמי פגיעה (עד 90 יום). לקבל מידע נוסף במקרים של תאונות עבודה מומלץ לקרוא את המאמר המקיף שעניינו: תאונת עבודה ביטוח לאומי .

בתום דמי הפגיעה, יהיה זכאי הנפגע לזכויות מביטוח לאומי רק במידה ונקבעה לו נכות רפואית על ידי ועדה רפואית (וזאת לאחר שהוגשה לביטוח לאומי תביעה לקביעת דרכת נכות רפואית).

במידה ותאונת העבודה נגרמה כתוצאה מרשלנות של גורם צד ג' ייתכן ותהיה קיימת גם עילת תביעה בנזיקין.

שבר באולנה תביעת נזיקין

במקרה של שבר באולנה אשר נגרם כתוצאה מרשלנות של גורם אחר, ייתכן וניתן להגיש תביעת פיצויים בגין נזקי גוף.

כך לדוגמא במקרים של שבר באולנה עקב נפילה ברחוב כתוצאה ממדרכה משובשת או מדרכה לקויה או בור במדרכה. במקרים אלה ניתן להגיש תביעת נזיקין נגד העירייה או הרשות המקומית או בעל המקרקעין.

מקרים רבים של שבר באולנה עשויים גם להיגרם כתוצאה מנפילה במדרגות או החלקה  או נפילה מסולם או חבלה ישירה ובאותם מצבים שבהם הפגיעה ארעה עקב מפגע או מכשול או רשלנות צד ג' ניתן להגיש תביעת נזיקין כנגד הגורם הרשלן.

שבר באולנה ביטוח תאונות אישיות ואובדן כושר עבודה

במידה והנפגע היה מבוטח בביטוחים רלוואנטיים כגון: ביטוח תאונות אישיות או ביטוח אובדן כושר עבודה ייתכן והוא יהיה זכאי לזכויות בגין שבר באולנה.

שבר באולנה – עורך דין נזקי גוף

היות ובמקרים של שבר באולנה הנפגע עשוי להיות זכאי לזכויות ממקורות שונים, על פי חוקים ודינים שונים, מומלץ לפנות בהקדם לעורך דין נזקי גוף מנוסה העוסק בכל התחום הרחב של נזקי גוף ואשר יוכל לתת לכם מענה מקיף ושלם בדבר מלוא זכויותיכם מהגופים השונים, בין אם מדובר בתאונת עבודה, תאונת דרכים, תביעת נזיקין וכו'.

שבר באולנה אחוזי נכות

בתקנות הביטוח הלאומי נקבעו אחוזי נכות במקרים של שבר באולנה כאשר אחוזי הנכות תלויים גם בשאלה האם מדובר ביד הדומיננטית אם לאו.

כמו כן, במידה ולצד השבר באולנה יש גם שבר ברדיוס אחוזי הנכות עשויים להיות גבוהים יותר.

כך לדוגמא במצבים של אי התאחות שתי עצמות האמה, רדיוס ואולנה (Radius et Ulna) עם התהוות פרק נד מדומה עשויה להיקבע נכות רפואית בשיעור של 35%-40% (תלוי באיזה יד ארעה הפגיעה).

במצבים של אי-התאחות האולנה בחצי העליון או אי-התאחות הרדיוס בחצי התחתון עם דפורמציה ניכרת עשויה להיקבע נכות בשיעור של 30%-20%.

במצבים של אי-התאחות האולנה בחצי העליון או אי-התאחות הרדיוס בחצי התחתון בלי דפורמציה ניכרת עשויה להיקבע נכות בשיעור 20%-15%.

במצבים של אי התאחות האולנה בשליש התחתון עשויה להיקבע נכות רפואית בשיעור  של 10%.

במצבים של חיבור גרוע של האולנה (Ulna) עשויה להיקבע נכות בשיעור של 10%-5%.

במידה ויש הגבלות נוספות או מגבלות תפקודיות ייתכן וייקעו אחוזי נכות בהתאם לסעיפים מותאמים אחרים בספר הליקויים של ביטוח לאומי.

ניסיון משרדנו בתביעות נזקי גוף

למשרדנו ניסיון רב (כ-15 שנה) בייצוג נפגעים בכל תחומי נזקי גוף, לרבות תביעות נזיקין, תאונות עבודה, תאונות דרכים, ביטוח לאומי, ייצוג בועדות רפואיות וועדות לעררים, תביעות ביטוח ועוד.

משרדנו פועל למימוש מלוא זכויות הנפגע תוך חתירה למקסום זכויותיו של הנפגע.

להערכת סיכויי התביעה ושוויה ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל בטל': 0544-485312 או בדוא"ל: [email protected].

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

שבר ברדיוס פיצויים ואחוזי נכות

שבר בהומרוס אחוזי נכות

שבר במרפק אחוזי נכות

שבר בשורש כף היד תאונת עבודה ואחוזי נכות

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Call Now Button דילוג לתוכן