a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

שבר במרפק תאונת עבודה ואחוזי נכות

עורך דין תאונות עבודה - אורי דלאל עורך דין > אחוזי נכות  > שבר במרפק תאונת עבודה ואחוזי נכות

שבר במרפק תאונת עבודה ואחוזי נכות

תביעת פיצויים בגין נזקי גוף

סובלים משבר במרפק עקב תאונת עבודה ? בדקו כמה אחוזי נכות עשויים להיקבע לכם ומהן זכויותיכם הכספיות מול הגופים השונים.

שבר במרפק עשוי לגרום למגבלה תפקודית עם נכות ופגיעה משמעותית באיכות החיים וביכולת העבודה.

המרפק מורכב מ-3 עצמות: עצם האולנה (גומד), עצם הרדיוס (חישור), וההומרוס (עצם הזרוע).המרפק מאפשר תנועה של כיפוף ויישור לאמה וסיבובה, כאשר שבר באחת מן העצמות הללו או יותר עלול לגרום להפרעה משמעותית בתפקוד היד. שבר במרפק יכול להיות שבר סגור או שבר פתוח, שבר בתוך המפרק או מחוצה למפרק, ועשויה להיות גם פגיעה ברקמות הרכות.

בדרך כלל לאחר שבר במרפק יופיע כאב, נפיחות, עיוות, הגבלה בתנועות, ולעיתים הפרעות בתחושה עקב פגיעה עצבית. בשברים פשוטים הטיפול לרוב הינו שמרני באמצעות גבס, אולם במקרים שבהם יש שבר במרפק עם תזוזה ניכרת או כשיש פגיעה משמעותית ברקמות הרכות ושברים פתוחים ייתכן ויהיה צורך בניתוח.

במצבים שבהם נגרם שבר במרפק כתוצאה מתאונת עבודה ייתכן ותעמודנה לנפגע זכויות כספיות, כשהדבר תלוי, בין היתר, באחוזי הנכות שייקבעו כתוצאה מאותו שבר, נסיבות התאונה, ההפסדים הכספיים שנגרמו וייגרמו לנפגע ועוד.

שבר במרפק תאונת עבודה

שבר במרפק יכול להיגרם מתאונות שונות, לרבות תאונת דרכים, נפילה מגובה, החלקה, מעידה (למשל נפילה במדרגות או נפילה בדרך לעבודה או בחזרה ממנה), מחיצה או מעיכה של היד בתאונת עבודה, חבלה עקב ציוד פגום במקום העבודה, ועוד.

במקרה שבו שבר במרפק נגרם כתוצאה מתאונת דרכים שארעה במהלך העבודה, בדרך לעבודה או בחזרה ממנה מדובר בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה ומומלץ לקרוא בעיון את המאמר העוסק בתאונת דרכים תאונת עבודה לצורך הבנה טובה יותר של דרכי הפעולות המומלצות.

במידה והתאונה שגרמה לשבר במרפק נגרמה בשל רשלנותו של גורם כלשהו, כגון המעביד, ייתכן ויהיה מקום להגיש תביעת נזיקין נגד אותו גורם (למשל תביעה נגד המעביד).

בנוסף, הנפגע יכול כמובן לפנות בתביעה לביטוח לאומי להכרה בפגיעתו כתאונת עבודה, וזכויותיו ייגזרו מאחוזי הנכות שייקבעו לו בביטוח לאומי.

כמו כן, במידה והנפגע הה מבוטח בפוליסות ביטוח (כגון: תאונות אישיות או אובדן כושר עבודה) ייתכן ויהיה זכאי לפיצויים כספיים מכוח הפוליסה.

שבר במרפק אחוזי נכות

שברים במרפק עשויים להותיר אחוזי נכות רפואית לצמיתות, כשהדבר תלוי, בין היתר, במורכבות השבר, סוג השבר, מידת ההתאחות, ההגבלה שנותרה בתנועות ועוד.

שברים במרפק עשויים לגרום להגבלה בתנועות המרפק, כאשר לכך עשויים להתלוות סיבוכים שונים, לרבות פגיעה בכלי דם ובעצבים, אי חיבור של השבר או ריפויו במנח לא תקין, הגבלה בטווח התנועות ועוד.

אחוזי הנכות בגין שבר במרפק מוסדרים בסעיף 41 לתקנות הביטוח הלאומי:

במידה ושבר במרפק התרפא מבלי להשאיר שינויים או הגבלות תפקודיות לא ייקבעו אחוזי נכות. מכאן, ברור מדוע כדאי לקבל ייעוץ הולם לפני שניגשים לועדה רפואית.

במידה ומדובר במצב של שבר במרפק שהתרפא עם שינוי בזווית או הוצאת ראש הרדיוס, ללא הגבלת תנועות, ייקבעו 10% נכות רפואית.

במידה ומדובר בקשיון נוח ייקבעו 20-30 אחוזי נכות (תלוי אם מדובר ביד ימין או יד שמאל) ובמידה ומדובר בקשיון לא נוכח ייקבעו 20-30 אחוזי נכות (שוב תלוי אם מדובר ביד ימין או יד שמאל).

במידה ונותרו הגבלות תנועה במרפק ייקבעו אחוזי נכות רפואית בהתאם למידת ההגבלות בכיפוף או ביישור היד כמצוין בתקנות (0-40 אחוזי נכות) כשהדבר תלוי גם בשאלה אם מדובר ביד דומיננטית או לא.

יש לציין כי במקרים של הגבלות ביישור ובכיפוף גם יחד גם אם שכל הגבלה כשלעצמה אינה מצדיקה קביעה של יותר מ-0% נכות, עדיין ייקבעו 10% נכות. במקרים של הגבלות תנועה במרפק גם ביישור וגם בכיפוף יש לנהוג לפי תקנה 12 לתקנות אלו, בלבד שאחוזי הנכות הכוללים לא יעלו על אחוזי הנכות בסעיף קשיון לא נוח של המרפק.

במקרה של מפרק נד (FLAIL ELBOW) של המרפק ייקבעו 40% נכות אם מדובר ביד ימין ו-30% נכות אם מדובר במפרק נד של מרפק יד שמאל.

כפי שניתן לראות, שבר במרפק עשוי לגרום לפגיעה משמעותית עם אחוזי נכות ניכרים. מומלץ לפנות לעו"ד תאונות עבודה וביטוח לאומי לצורך בירור ומימוש זכויותיך.

להערכת סיכויי התביעה ושוויה ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל בטל' : 0544485312 או בדוא"ל: [email protected].

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן