a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

נפגעי תאונות עבודה – מדריך

נפגעי תאונות עבודה – מדריך

Female Nurse and a Group of Medical Personnel

נפגעת בתאונת עבודה ? במדריך זה ננסה לתאר בקצרה את הפעולות הראשונות שמומלץ לנקוט במקרה של נפגעי עבודה באופן שיוכל לאפשר לך לממש בצורה האופטימלית את זכויותיך מול הגורמים השונים, לרבות תביעה מול ביטוח לאומי, תביעת נזיקין נגד המעביד או גורמים שונים, תביעה לפי פוליסת ביטוח ועוד.

תאונת עבודה מה עושים ? 

הצעדים הראשונים שאנו ממליצים לנקוט לאחר תאונת עבודה הינם:

1. תעד את פגיעתך ואת הסיבה לפגיעתך. כך לדוגמא, אם החלקת עקב מכשול בעבודה דאג לצלם את אותו מכשול. אם נפגעת כתוצאה ממכונה לא בטיחותית, דאג לצלם את המכונה ואת התקני הבטיחות שישנם ו/או שחסרים. כמובן, שבמקרים של פגיעות קשות העובדה אינו חושב באותו רגע על תיעוד הסיבה לפגיעתו, ולכן מומלץ לתעד את הדברים בהקדם האפשרי, וניתן להיעזר לצורך זאת באנשים אחרים (כגון חברים לעבודה).

2. במידה ויש עדים לאירוע – דאג לרשום את פרטיהם ודרכים ליצירת קשר עימם.

3. דווח למעביד על הפגיעה בעבודה בהקדם האפשרי תוך תיאור כיצד ארעה התאונה ומה הסיבה לתאונת העבודה.

4. פנה לקבלת טיפול רפואי בהקדם האפשרי. נקודה זו הינה חשובה מאוד, מכיוון שלעיתים רבות עובדים נוטים לזלזל בחומרת פגיעתם או שהם אינם סבורים כי הם נפגעו בצורה רצינית ורק לאחר מספר שבועות כשהכאבים והמגבלות אינם מרפים מהם ופוגעים בכושר עבודתם פונים לטיפול רפואי ואז מתגלות פגיעות משמעותיות כגון קרע במיניסקוס, פריצת דיסק וכו'. פנייה מאוחרת לקבלת טיפול רפואי עשויה לפגוע בזכויותיכם.

5. בעת הפנייה לטיפול רפואי חובה ליידע את הרופא כי הפגיעה הינה כתוצאה מתאונת עבודה וכן יש להקפיד כי הדברים נרשמו. דאגו לקבל מהרופא העתק מהרשומה הרפואית (זו זכותכם) והקפידו לבדוק כי אכן נרשם שמדובר בתאונת עבודה וכי פרטי הפגיעה נרשמו כפי שציינתם. אם הדברים לא נרשמו, מומלץ להתגבר על חוסר הנעימות ולבקש מהרופא במעמד הביקור שיתקן את הדברים. הדבר יכול לחסוך כאבי ראש רבים בהמשך, כאשר תביעות רבות נדחות על ידי המוסד לביטוח לאומי בשל העובד שהרישום הרפואי אינו תומך בטענות הנפגע.

6. דאגו לרצף טיפולי (המשך ביקורים אצל הרופאים)  תוך אזכור כל התלונות הרלוואנטיות וכן לתיעוד המסמכים הרפואיים.

7. מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה בהקדם האפשרי לצורך קבלת ייעוץ פרטני בדבר זכויותיכם מול ביטוח לאומי, המעביד, פוליסות ביטוח ועוד. עורך דין יוכל לספק לכם מידע מקיף בנוגע למכלול זכויותיכם תוך התייחסות ספציפית למקרה הקונקרטי ותוך הערכת סיכויי התביעה ושוויה מול כל הגורמים הרלוואנטיים. זכרו: ידע שווה כוח. אומנם ניתן לקבל לא מעט מידע מעיון וחיפוש באינטרנט והמידע היום זמין ונגיש הרבה יותר (פורומים העוסקים בתאונות עבודה, מדריכים, מאמרים וכו') אולם אין תחליף לייעוץ ספציפי ומסודר.

ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל להתייעצות בדבר סיכויי התביעה ושוויה בטל': 0544-485312 או בדוא"ל : [email protected].

מאמרים נוספים העשויים לעניין אותך:

תאונת עבודה ביטוח לאומי

תאונת עבודה תביעה נגד המעביד

תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה

מעוניינים להמשיך ולקבל עדכונים בנוגע לתאונות עבודה ? עקבו אחרינו דרך הפייסבוק באמצעות לחיצה על "אהבתי".

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן