a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

קטיעת אצבע ביד אחוזי נכות

קטיעת אצבע ביד אחוזי נכות

file2601275583294

נפגעת באצבעות ידך בזמן עבודתך ? בדוק מהם אחוזי הנכות המגיעים לך עקב קטיעת אצבע או קטיעה חלקית ולאילו זכויות אתה עשוי להיות זכאי:

קטיעה של אצבעות הידיים בעבודה

אחת הסכנות השכיחות בעבודה עם מכונות או תוך הפעלת ציוד בעבודה הינה פגיעה באצבעות הידיים. ישנם מקצועות רבים, בהם עשויה להיגרם פגיעה באצבעות הידיים, כגון: נגרים, מפעילי מכונות, מפעילי ציוד, עובדים בפס ייצור ועוד.

במקרה מצער של תאונת עבודה בה נגרמו לעובד פגיעה באצבעות הידיים כגון קטיעה של מספר אצבעות, העובד עשוי להיות זכאי לזכויות מגופים שונים כגון: ביטוח לאומי נפגעי עבודה, תביעת נזיקין, תביעה לפי פוליסת ביטוח (כגון תאונות אישיות וכו').

קטיעת אצבע אחוזי נכות

אחוזי הנכות הנקבעים במקרים של קטיעה של אצבעות הידיים נקבעים בהתאם לתקנות הביטוח הלאומי לפי היקף הקטיעה (מספר הגלילים וכו'), האצבע הנפגעת והשאלה אם מדובר ביד ימין או יד שמאל:

במקרה של קטיעה של האגודל עם עצם המסרק או חלק ממנה ייקבעו 25% במידה ומדובר באגודל ימין או
20% במידה ומדובר בקטיעה של אגודל שמאל. במקרה של קטיעת שני גלילים או גליל וחצי של
האגודל ייקבעו 20% במידה ומדובר באגודל ימין או 15% במידה ומדובר באגודל שמאל. במקרה
של קטיעת הגליל הסופי של האגודל ייקבעו 15% במידה ומדובר באגודל ימין או 10% במידה
ומדובר באגודל שמאל. במקרה של קטיעת חצי הגליל הסופי של האגודל ייקבעו 8% נכות.

במקרה של קטיעת אצבע 2 עם עצם המסרק או חלק ממנה ייקבעו 15% נכות במידה ומדובר באצבע ימין ו-12% במידה ומדובר באצבע שמאל. במקרה של קטיעת לפחות 2.5 גלילים ייקבעו 12% במידה ומודבר באצבע ימין ו-10% נכות במידה ומדובר באצבע שמאל.  במידה ומדובר בקטיעה של 2 או 1.5 גלילים ייקבעו 10% נכות ובמקרה של קטיעת הגליל הסופי או חצי ממנו ייקבעו 5% נכות.

במקרה של קטיעת אצבע 3 עם עצם המסרק או חלק ממנה ייקבעו 15% נכות במידה ומדובר באצבע ימין ו-12% במידה ומדובר באצבע שמאל. במקרה של קטיעת לפחות 2.5 גלילים ייקבעו 12% במידה ומודבר באצבע ימין ו-10% נכות במידה ומדובר באצבע שמאל.  במידה ומדובר בקטיעה של 2 או 1.5 גלילים ייקבעו 10% נכות ובמקרה של קטיעת הגליל הסופי או חצי ממנו ייקבעו 5% נכות.

במקרה של קטיעת אצבע 4 או 5 עם עצם המסרק או חלק ממנה ייקבעו 10% נכות. במקרה של קטיעת לפחות 2.5 גלילים ייקבעו 10% במידה ומודבר באצבע ימין ו-8% נכות במידה ומדובר באצבע שמאל.  במידה ומדובר בקטיעה של 2 או 1.5 גלילים ייקבעו 8% נכות במידה ומדובר באצבע יד ימין ו-5% נכות במידה ומדובר באצבע יד שמאל ובמקרה של קטיעת הגליל הסופי או חצי ממנו ייקבעו 5% נכות.

קטיעת אצבעות ביטוח לאומי

במידה ועובד נפגע בתאונת עבודה ונקטעו לו אצבעות ביד הוא יכול להגיש תביעה לביטוח לאומי נפגעי עבודה. העובד יהיה זכאי לתשלום דמי פגיעה במשך כ-3 חודשים לאחר התאונה ולאחר מכן זכאותו לתשלום תיקבע בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו לו בועדה רפואית. במידה ויקבעו לו פחות מ-9% נכות הוא לא יהיה זכאי לקבלת תשלום. במידה וייקבעו לו 9% עד 19% נכות הוא יהיה זכאי למענק חד פעמי התלוי בשכר שהרוויח לפני הפגיעה ואחוזי הנכות שייקבעו לו. במידה וועדה רפואית תקבע נכות רפואית בשיעור של 20% ומעלה הנפגע יהיה זכאי לקבל קצבה חודשית קבועה.

קטיעת אצבעות תביעת נזיקין

במידה ותאונת מהעבודה נגרמה בשל רשלנות של צד ג' כלשהו תהיה קיימת לנפגע עילת תביעה נזיקית לקבלת פיצויים בגין המגבלות והנכות שנגרמה לו בשל התאונה. כך למשל במקרים שבהם התאונה נגרמה בשל רשלנות המעביד או שהמעביד לא הסביר לעובד על הסיכונים בעבודה או לא סיפק הדרכה או אמצעי בטיחות ומיגון לבטח ייתכן וניתן יהיה להגיש תביעת נזיקין נגד המעביד. יכולות להיות גם תביעות כנגד יצרן מכונה או ספק מכונה במצבים שבהם סופקה מכונה שאינה בטיחותית או ללא המיגונים הנדרשים ועוד.

מומלץ להתייעץ עם עו"ד העוסק בנזיקין וביטוח לאומי לצורך קבלת ייעוץ ובחינת האפשרות לקבלת פיצויים כספיים.

לייעוץ ראשוני והערכת סיכויי התביעה ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל בטל': 0544-485312 או בדוא"ל [email protected].

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קטיעת אצבעות בנגריה

פגיעה ממכונה לחיתוך ברזל

רוצים להמשיך ולקבל עדכונים קבועים בדבר זכויות נפגעי עבודה ? אתם מוזמנים לסמן "אהבתי" או "שתף" ולעקוב אחרינו בפייסבוק:

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן