a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

תביעות נזיקין בגין החלקה בעבודה

תביעות נזיקין בגין החלקה בעבודה

caution-tripping-hazard-1439458-s

במידה ונגרמו לכם נזקי גוף עקב החלקה בעבודה בדקו את זכויותיכם מל המוסד לביטוח לאומי והאם יש באפשרותכם להגיש תביעות נזיקין לקבלת פיצויים !

החלקה בעבודה

אחת מתאונות העבודה השכיחות הינה החלקה במקום עבודה. כמובן, שבמקרים אלה עומדת לנפגע זכות לפנות לביטוח לאומי להכרה בפגיעה כפגיעה בעבודה והוא יהיה זכאי לזכויות בהתאם לנכות שתיקבע לו בביטוח לאומי. להרחבה בעניין זה קראו: תאונת עבודה ביטוח לאומי.

בנוסף, באותם מקרים שההחלקה בעבודה נגרמה כתוצאה מרשלנות של גורם כלשהו או עקב קיומו של מפגע, ייתכן ולניזוק תעמוד אפשרות להגיש תביעת נזיקין – תביעה אזרחית לקבלת פיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו לו.

פסק דין החלקה במקום העבודה

כך לדוגמא במסגרת ת.א 162121-09 (בימ"ש שלום ת"א) הגיש עובד תביעת נזיקין כנגד שופרסל בע"מ בשל נזקי גוף שנגרמו לו בעת שהחליק על גבו בזמן שסידר סחורה במסגרת עבודתו.

בית המשפט נדרש להחליט האם תאונת העבודה נגרמה כתוצאה מרשלנות שופרסל בע"מ והאם היה במקום מפגע העשוי להקים אחריות בנזיקין באופן המזכה את העובד בפיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו לו.

לאחר שמיעת כל עדויות הצדדים קבע בית המשפט כי  עולה תמונה ברורה, כי באותו יום הייתה בסניף רטיבות גדולה בצירוף לכלוך, דבר שנבע מהגשמים החזקים שירדו, ממבנה הסניף, קיומם של מחסנים חיצוניים, טפטוף שנזל מהגג ועובר לנפילת התובע גם העברת עציצים על ידי סגן המנהל מה שהוסיף על הלכלוך והעצים את הסכנה.

בית המשפט קבע כי שופרסל, כשלה והתרשלה באופן החזקת הסניף ובחובת הפיקוח ומשכך אחראית לנזקיו של התובע.

בית המשפט קבע כי מצב הסניף באותו היום, במקום בו עבד התובע כאשר הצטברו הטפטוף מהגג והחול מן העציצים, עלה כדי מפגע המקים אחריות בנזיקין. גשמים חזקים בתקופת החורף הם דבר ידוע ועל מעבידתו של התובע היה להיערך מראש לקיומם של גשמים כאלה בוודאי ביודעה את מבנה הסניף, את בעיות כניסת הרטיבות מן הדלת ומאזור הכנסת הסחורה וכן קיומן של נזילות. בענייננו, על הסיכונים הנובעים מן הרטיבות שמקורה בגשמים ובמבנה הסניף, נוסף סיכון הנובע מהעברת העציצים בדרך שנעשתה, כאשר בין העברת העציצים לנפילתו של התובע עבר פרק זמן קצר ביותר, בבחינת היקש מהכלל של "חזקה תכופה", המלמד על הקשר בין העברתם לבין הנפילה, כאשר התובע שב ומציין את הלכלוך החום שהיה במקום כתוצאה מן האדמה שנפלה מן העציצים.

בית המשפט קבע אשם תורם לעובד בשיעור של 7% לקרות התאונה וזאת לנוכח התנהלותו שעה שבחר לשאת את הארגז בידיו ושלא באמצעות העגלה המיועדת לכך, בשים לב שהיה מודע למצב הסניף ולרטיבות שהייתה במקום, ובהנחה שלולא היה חוסם את שדה הראיה יש סיכוי שהיה מצליח להימנע מן התאונה.

לאחר שנקבעה כי שופרסל אחראית לפצות את העובד בגין ההחלקה במקום העבודה, בית המשפט נדרש לקבוע את הפיצויים שישולמו לתובע.

לפני התאונה התובע סבל ממגבלות אורטופדיות נוכח היותו חולה פוליו. לאחר התאונה סבל הנפגע מכאבי גב תחתון, החמרת מצב עקב פריצת דיסק, ולטענתו עקב ההחמרה במצבו הפך למוגבל בתנועות עמוד שדרה מותני, הגבלה המונעת ממנו את היכולת לבצע מגוון רב של עבודות הדורשות כפיפת גו, הרמת חפצים כבדים מהקרקע, נשיאת משאות כבדים על גבו. לאחר דיון מעמיק בחוות הדעת בתחום האורטופדי שהוגשו מטעם הצדדים ובחוות דעת של המומחה מטעם בית המשפט, נקבע כי נכותו של התובע בגין הפגיעה בעמוד השדרה הינה בשיעור של 10%, אולם מתוכה רק  2.5% הינה בגין התאונה.

בתחום הפסיכיאטרי, קיבל בית המשפט את קביעתו של המומחה אשר מונה מטעם בית המשפט בתחום הפסיכיאטריה, לפיה נכותו של הנפגע כתוצאה מהתאונה הינה בשיעור של 10% בתחום הפסיכיאטרי מתוך נכות פסיכיאטרית כולל של 30%, כאשר בגין התאונה, הפסיד התובע את מקום עבודתו וחווה מאז הפרעות הסתגלות למצבו החדש עם קווים דיכאוניים.

בית המשפט קבע כי למרות שנכויותיו הרפואיות של הנפגע הינן בשיעור של 2.5% בתחום האורטופדי ו-10% בתחום הפסיכיאטרי הרי שנכותו התפקודית גבוהה מהנכות הרפואית וזו הועמדה על 20% נכות.

בית המשפט פסק כי הפיצוי שישולם לנפגע הינו, כדלקמן: הפסדי שכר לעבר בסך של 268,160 ₪, אובדן כושר השתכרות לעתיד והפסדי פנסיה וזכויות סוציאליות בסך של 212,924 ₪,  פיצוי בגין עזרת הזולת בסך של 25,000 ₪, פיצוי בגין הוצאות רפואיות, נסיעות וכלליות בסך של  15,000 ₪ ופיצוי בגין כאב וסבל ועוגמת נפש בסך של 90,000 ₪ ובסה"כ סך של 611,084 ₪, כשמסכום זה יש להפחית אשם תורם בשיעור של 7% ומשכך הפיצוי לנפגע הועמד על סך של 568,308 . מסכום זה יש לנכות את התשלומים שקיבל מביטוח לאומי בגין תאונת העבודה כדמי פגיעה ומענק חד פעמי, החלק היחסי של קצבת נכות כללית (המתייחס רק לנכויות שנגרמו כתוצאה מהתאונה בלבד), ולסכום שייוותר יש לצרף הוצאות משפט שהוציא התובע וכן תשלום לשכר טרחת עו"ד.

נפגעתם עקב החלקה בעבודה ? מומלץ לפנות לעו"ד תאונות עבודה לצורך קבלת מלוא ההסברים בדבר הזכויות העומדות לכם במקרה של תאונת החלקה במקום העבודה.

להערכת סיכויי התביעה ושוויה ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל בטל': 0544-485312 או בדוא"ל: [email protected].

מאמרים מומלצים נוספים:

פיצויים בגין פריצת דיסק בעמוד שדרה מותני

פיצויים עקב נפילה ממשאית

פריצת דיסק תאונת עבודה ואחוזי נכות

רוצים להמשיך ולקבע עידכונים בנושא ביטוח לאומי ותאונות עבודה ? אתם מוזמנים לסמן "אהבתי" או "שתף" ולעקוב אחרינו דרך הפייסבוק:

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן