a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

שבר בכתף אחוזי נכות

שבר בכתף אחוזי נכות

נגרם לכם שבר בכתף כתוצאה מתאונת עבודה או תאונת אחרת ? בדקו את זכויותיכם לפיצויים !

שבר בכתף כתוצאה מתאונה

שבר בכתף יכול להיגרם כתוצאה מתאונת דרכים, תאונת עבודה, לדוגמא נפילה מגובה (שבר עקב נפילה מסולם, נפילה מפיגום או משטח גבוה), חבלה ועוד, נפילה ברחוב ועוד.

בהתאם לגורם הפגיעה יש לבחון את זכויותיו של הנפגע. כך לדוגמא כאשר מדובר בתאונת דרכים, ככל שיש כיסוי ביטוחי, יגיע לנפגע פיצוי בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. לעומת זאת כאשר השבר בכתף נגרם כתוצאה מתאונת עבודה או עקב נפילה ברחוב יש להוכיח כי השבר בכתף נגרם כתוצאה מרשלנות של גורם אחר כדי שתעמוד עילת תביעה לפיצויים בגין תביעת נזיקין.

במקביל, ייתכן ותהיה גם קיימת תביעה לביטוח לאומי (אם למשל מדובר בתאונת עבודה) או תביעת ביטוח (ביטוח תאונות אישיות, נכות מתאונה או אובדן כושר עבודה עקב השבר בכתף).

לפיכך, במידה ונגרם לכם שבר בכתף כתוצאה מתאונה מומלץ לפנות לייעוץ עם עורך דין תאונות וביטוח לאומי לבירור זכויותיכם באופן מקיף וממצה.

Doctor looking at ct scan

שבר בכתף אחוזי נכות

זמן ההחלמה משבר בכתף עשוי להשתנות ממקרה למקרה, כאשר הדבר תלוי כמובן גם במידת חומרת השבר ומורכבותו. כך למשל שבר מרוסק עם פריקה של הכתף הינו שבר מורכב יותר, שבר עם תזוזה מלאה עשוי להותיר מגבלה משמעותית משבר בכתף ללא תזוזה, כך גם לגבי שבר פתוח בכתף ונזק לרקמות וכו'. לעיתים גם יש צורך בטיפול ניתוחי המצריך זמן החלמה ארוך יותר ונכות זמנית משמעותית.

בתקנות הביטוח הלאומי הקובעות את אחוזי הנכות הניתנים לסעיפי הליקוי השונים, ישנם מספר סעיפים העוסקים באחוזי נכות כתוצאה משבר בכתף. כך למשל ישנם סעיפי ליקוי בגין נקיעות שכיחות של הכתף, מפרק נד של הכתף, קשיון של פרק הכתף והגבלה בתנועות פרק הכתף, כאשר אחוזי הנכות נקבעים בהתאם לחומרת המגבלה ועשויה גם להיות משמעות לשאלה האם מדובר בכתף בצד הדומיננטי של הגוף.

כך למשל במקרים של שבר בכתף שלא הותיר הגבלות בתנועה ייתכן ולא תיקבע נכות רפואית. במצבים שבהם קיימת הגבלת תנועה בפרק הכתף עד לגובה השכם ייקבעו בהתאם לתקנות 15% נכות רפואית. במידה וקיימת הגבלת תנועות בפרק הכתף עד 45 מעלות מהגוף או הגבלה ניכרת בסיבוב כלפי חוץ או פנימה ייקבעו בהתאם לתקנות הביטוח הלאומי 25% נכות רפואית ובמידה והגבלת התנועות היא עד 30 מעלות ייקבעו 35% נכות רפואית. במצבים של מפרק נד של הכתף או קשיון של פרק הכתף ייקבעו אחוזי נכות גבוהים יותר בהתאם למידת המגבלה.

ניסיון משרדנו בתביעות נזקי גוף, תאונות ואחוזי נכות

למשרדנו ניסיון רב בייצוג נפגעים אשר סובלים מנזקי גוף קשים כתוצאה מתאונות, תביעות רשלנות רפואית, מימוש זכויות מול ביטוח לאומי (לרבות תביעות, ייצוג בועדות רפואיות וועדות לעררים) ותביעות ביטוח (תאונות אישיות, נכות מתאונה) תוך חתירה למקסום זכויותיו של הנפגע.

להערכת סיכויי התביעה ושוויה ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל בטל': 0544-485312 או בדוא"ל: [email protected].

 

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Call Now Button דילוג לתוכן