a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

תביעות ביטוח לאומי פריצת דיסק

עורך דין תאונות עבודה - אורי דלאל עורך דין > ביטוח לאומי  > תביעות ביטוח לאומי פריצת דיסק

תביעות ביטוח לאומי פריצת דיסק

ועדה רפואית התקף לב

ביטוח לאומי שילם 170,000 ₪ וקצבה חודשית בסך של 4,000 ₪ לנפגעת עם פריצת דיסק

משרדנו מייצג לקוחה אשר נפגעה בתאונת דרכים בדרך חזרה לביתה וסבלה עקב כך מכאבי גב (פגיעה בעמוד שדרה מותני). בתום הליכים ממושכים מול המוסד לביטוח לאומי נקבעו למרשתנו 64% נכות לצמיתות, שולמו לה עד כה תשלומים בסך כולל של מעל ל- 170,000 ש"ח וכן נקבע כי היא תקבל קצבה חודשית קבועה בסך של כ-4,000 ₪. אתם מוזמנים לקרוא בהרחבה על ההליכים שנוהלו על ידי משרדנו עד לתוצאה המוצלחת:

תביעה להכרה בפגיעה כתאונת עבודה ולתשלום דמי פגיעה

מרשתנו נפגעה בתאונה דרכים בדרכה לביתה ממקום עבודתה ונגרמו לה עקב כך נזקי גוף קשים, ובעיקר פגיעה בעמוד השדרה, לרבות מגבלות בתחום האורטופדי, נוירולוגי והנפשי. מרשתנו התלוננה על כאבי גב תחתון עם הקרנת כאב לרגל שמאל, רגישות בעמוד שדרה מותני והגבלה בתנועות.
בבדיקת CT עמוד שדרה מותני נמצאה פריצת דיסק מרכזית שמאלית בחוליות L4-5. בהמשך עברה מרשתנו ניתוח דיסקטומיה מותנית/גבית בגובה L4-5 משמאל, ובהמשך ניתוח נוסף להסרת הפרגמנט המרכזי וכן בוצע קיבוע במרווח L4-5. בדיקת EMG הדגימה רדיקלופתיה בגבהים L4-5-S1.

בשל מגבלותיה בעקבות התאונה, מרשתנו ממשיכה להיות במעקב רפואי, משתמשת במשככי כאבים חזקים ובזריקות, וכן מטופלת בטיפולים פארא רפואיים וטיפולי רפואה משלימה, כגון: פיזיותרפיה, הידרותרפיה, אקופונקטורה (דיקור סיני), יוגה טיפולית ועוד. בעקבות התאונה סובלת מרשתנו מכאבים והגבלות תנועה בגב ובעמוד שדרה מותני עם הקרנות וכאבים לרגל שמאל ועכוז, תחושת נימול, חולשה ורדימות, מתקשה ללכת למרחקים, מתקשה לישון ועוד. בנוסף  סובלת מאז התאונה מפחדים, חרדות, מצוקה רגשית וליקויים רגשיים. בעקבות פגיעתה בתאונה, נפגעה יכולתה של מרשתנו לעבוד והיא טרם שבה למעגל העבודה.

משרדנו הגיש בשם הלקוחה תביעה לביטוח לאומי להכרה בפגיעה כתאונת עבודה (שכן בהתאם לדין תאונה בדרך חזרה הביתה ממקום העבודה הינה תאונת עבודה).

מדוע חשוב להיות מיוצג על ידי עורך דין מול ביטוח לאומי ?

ביטוח לאומי הכיר בתביעה רק באופן חלקי כאשר בתשובת המוסד לביטוח לאומי נרשם באופן תמוה כי הוכר לה כאב גב תחתון בלבד כפגימה יחידה מתאונת העבודה ואושרו רק חלק מהימים בגין אי כושר הקשור לתאונה. המוסד לביטוח לאומי לא הכיר בקשר סיבתי בין הנזק בעמוד השדרה לבין התאונה.

בנסיבות אלה, הגיש משרדנו תביעה לבית הדין לעבודה וטען, בין היתר, כי מתיקה הרפואי של הנפגעת עולה כי לא רק שאין כל עדות לנכות אורטופדית או נוירולוגית קודמת בגב תחתון / עמ"ש מותני אלא שאף אין כל תלונות קודמות בדבר הגבלות בגב, כאבים או מוגבלות כלשהי אשר היתה עשויה להותיר נכות קבועה. כפי שמתועד בתיק הרפואי, התובעת  החלה לסבול מכאבים תמידיים והגבלות בעמוד שדרה מותני עם הקרנות לרגל רק מאז פגיעתה בתאונה, כפי שתועד בתיק הרפואי על ידי כל הרופאים המטפלים בזמן אמת. לפיכך, טען משרדנו כי יש להכיר בנזק לעמוד השדרה כפגיעה בעבודה (ולא רק כאבי גב בלבד) ולהפנות אותה לבדיקה בפני ועדה רפואית אשר תקבע את אחוזי הנכות של התובעת כתוצאה מהפגיעה.

בהסכמת בא כוח המוסד לביטוח לאומי, הוסכם להכיר בנזק בעמוד השדרה כפגיעה בעבודה, ועניינה של מרשתנו הוחזר לביטוח לאומי לצורך העמדתה בבדיקה בפני הועדות הרפואיות.

ההליכים בועדות הרפואיות

בהתאם לבקשתנו, מרשתנו נבדקה על ידי מספר רופאים במסגרת הועדות הרפואיות, לרבות מומחים בתחום האורטופדיה, נוירולוגיה ופסיכיאטריה. נקבעו לה נכויות זמניות משמעותיות לתקופות ממושכות. בהתאם לתביעה נוספת שהגשנו מכוח תקנה 18 לתקנות המוסד לביטוח לאומי (נכה נזקק) נקבעה לה נכות זמנית בשיעור של 100% לתקופה ממושכת. בהמשך, וגם לאחר שכבר נקבעה נכותה הרפואית של מרשתנו, נדון עניינה של מרשתנו בידי ועדת רשות אשר בחנה את האפשרות להפעיל את תקנה 15 (המאפשרת הגדלת הנכות הרפואית עד מחצית בנסיבות מסוימות), ולאחר מכן הופענו שוב בפני ועדה רפואית לצורך סיכום הדיון והצגת טענותינו בעניין.

התוצאה המוצלחת

בסופו של יום, ולאחר הליכים ממושכים, נקבעה למרשתנו נכות קבועה לצמיתות בשיעור של 64% בגין נכות אורטופדית, נכות נוירולוגית, נכות נפשית והפעלת תקנה 15. כתוצאה מכך קיבלה מרשתנו עד היום תשלום מביטוח לאומי בשיעור כולל של למעלה מ-170,000 ₪ וכן היא זכאית לקצבת חודשית קבועה בסך של 4,000 ₪ לחודש.

ניסיון משרדנו

למשרדנו ניסיון רב בייצוג נפגעים אשר סובלים מפריצת דיסק או בלט דיסק בגב או בצוואר בהליכים מול ביטוח לאומי וחברות הביטוח.

אם נפגעת בגב או הנך סובל מפריצת דיסק או בלט דיסק כתוצאה מתאונת עבודה ניתן לפנות להערכת סיכויי התביעה ושוויה ללא התחייבות לעו"ד אורי דלאל בטל': 0544-485312 או במייל: [email protected].

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Call Now Button דילוג לתוכן