a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

ועדה רפואית נכות נפשית

ועדה רפואית נכות נפשית

זומנתם לועדה רפואית לקביעת נכות נפשית בביטוח לאומי ? מומלץ לפנות להתייעצות עם עורך דין מנוסה בתחום של ועדות רפואיות.אתם מוזמנים לקרוא את המאמר להלן שעניינו: ועדה רפואית נכות נפשית.

ועדה רפואית נכות נפשית – פגיעה בעבודה

במידה ואדם סובל מפגיעה נפגשית כתוצאה מתאונת עבודה או כתוצאה מאירוע חריג שנגרם לו בעבודה עליו להגיש תחילה תביעה להכרה בפגיעה כפגיעה בעבודה. ככל שהתביעה תוכר כפגיעה בעבודה יש להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות לביטוח לאומי.

לאחר הגשה לקביעת דרגת נכות, יוזמן הנפגע לועדה רפואית בביטוח לאומי אשר תקבע לו את אחוזי הנכות הרפואית הנפשית שנותרה כתוצאה מהתאונה וזאת בהתאם לרשימת הליקויים הקבועים בתקנות הביטוח הלאומי.

ועדה רפואית תקבע את אחוזי הנכות הרפואית שנותרו לנפגע בהתאם לרשימת המבחנים הרפואיים הקבועים בתקנות הביטוח הלאומי. ברשימה זו מופיע לצד כל ליקוי רפואי אחוז נכות רפואי מוגדר.

ועדה רפואית נכות נפשית

בהתאם לאחוזי הנכות הנפשית שייקבעו לנפגע תיגזרנה זכויותיו הכספיות:

במידה ותקבע נכות רפואית נפשית בשיעור הנמוך מ-9% הנפגע לא יהיה זכאי לתשלום כספי.

במידה ותיקבע נכות רפואית נפשית בשיעור שבין 10% ל- 19% יקבל הנפגע מענק חד פעמי, המבוסס על על אחוז הנכות הרפואית שנקבעה לו ושכרו לפני התאונה. לרוב מדובר בסכום המוערך בין עשרות אלפי ש"ח ועשוי להגיע גם לסכומים שבין 100,000-200,000 ש"ח (כך לדוגמא במקרים שמדובר בנפגע עם משכורת גבוהה).

במידה ונקבע לנפגע נכות רפואית העולה על 20% נכות יהיה זכאי הנפגע לקצבה חודשית מביטוח לאומי הנקבעת לפי שיעור נכותו של הנפגע ושכרו לפני התאונה.

במקרים שבהם נכותו הנפשית של הניזוק משפיעה על יכולתו לחזור לעבודה ונגרמה לו פגיעה משמעותית בשכר, רשאית הועדה להגדיל את הנכות הרפואית של הנפגע עד מחצית מהנכות שנקבעה מכוח תקנה 15 לתקנות הביטוח הלאומי. כך למשל אם נקבעה נכות רפואית בשיעור 20% רשאית הועדה להגדיל את נכותו של הנפגע עד 30% באמצעות תקנה 15.

יש לציין כי בהתאם לתקנות הביטוח הלאומי לא ניתן לעשות שימוש בתקנה 15 כדי לעבור ממצב של מענק חד פעמי למצב של קצבה חודשית.

ועדה רפואית נכות נפשית – נכות כללית

לצורך זכאות לקצבת נכות כללית לנפגע צריכים להיקבע נכות רפואית משוקללת של 60% ומעלה או נכות רפואית משוקללת בשיעור של 40% ומעלה בתנאי שאחד מסעיפי הליקוי הינו בשיעור של 25%. יש לציין כי לצורך נכות כללית בודקים את כל הליקויים והמחלות ואין צורך להראות קשר לאירוע מסוים.

במידה והנפגע עבר את רף הנכות הרפואית הנ"ל ייבחן אובדן כושר עבודתו של הנפגע או במקרה של עקרת בית תפקודה בבית.

ועדה רפואית נכות נפשית – אחוזי נכות

נכות נפשית מוסדרת בתקנות 33-34 לתקנות הביטוח הלאומי כאשר נכות רפואית נפשית עשויה לנוע בין 0% עד 100% נכות נפשית כשהדבר תלוי בין היתר בשאלה הם יש צורך בטיפול תרופתי קבוע, מידת ההפרעה בתפקוד הנפשי או החברתי ומידת ההגבלה של כושר העבודה, צורך באשפוז פסיכיאטרי ועוד.

לצורך בחינת אחוזי הנכות הנפשית ייבחנו גם קריטריונים נוספים כגון: עוצמת ההפרעה, משכה, מספר ההתקפים או האשפוזים, אורך תקופת הרימיסיה, היענות ותגובה לטיפול תרופתי או נפשי, התפקוד הנפשי והחברתי וכושר העבודה.

‏ועדה רפואית נכות נפשית בביטוח לאומי

בוועדה רפואית נפשית יישב מומחה בתחום הפסיכיאטריה. במידה והנפגע סובל מליקויים נוספים ייתכן והוא יופנה לבדיקת מומחים נוספים או שיישבו בועדה מומחים מתחומים נוספים. הרופא הפסיכיאטר בועדה יבחן את התיק הרפואי הרלוואנטי, יתרשם מהנפגע, ישמע את טיעוניו, ישאל שאלות מיוזמתו ולאחר שהנפגע ייצא המחדר יקבע את אחוזי הנכות הנפשית.

יש חשיבות רבה באופן הצגת הליקויים בפני ועדה רפואית ודווקא בתחום הנפשי עשוי הנפגע למצוא את עצמו במעין "מלכוד" כאשר במידה והוא לא יצליח למסור בצורה קוהרנטית את מכלול ליקוייו הדבר עשוי לשמש לו לרועץ ומצד שני נפגע המציג את המקרה ושוטח את כל טיעוניו בצורה מסודרת עלול, במקרים מסוימים, ליצור רושם שפגיעתו פחות חמורה ממה שהיא.

מומלץ לוודא שכל החומר הרפואי הנפשי יעמוד בפני הוועדה הרפואית. ניתן לפנות לעורך דין ועדה רפואית לצורך מיקסום ומימוש זכויות הנפגע. עורן דין יוכל לעזור באיתור החומר הרפואי הרלוואנטי, הפניה לבדיקות נוספות, הפנייה לחוות דעת רפואיות במקרה הצורך, ייצוג במהלך הועדה, לרבות הצגת החומר בפני הועדה והעלאת טיעונים בשם הנפגע.

ועדה רפואית נפשית – ניסיון משרדנו

למשרדנו ניסיון רב בייצוג בועדות רפואיות בביטוח לאומי ובפרט בועדות רפואיות העוסקות בנכות נפשית, לרבות במקרים של פגיעה בעבודה, פוסט טראומה, הפרעות הסתגלות, דיכאון, חרדות וכו' וכן בועדות רפואיות נפשיות בנכות כללית.

אם זומנת לועדה רפואית נפשית ניתן לפנות לייעוץ ראשוני לעורך דין תאונות עבודה אורי דלאל בטל': 0544-485312 או בדוא"ל: [email protected].

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Call Now Button דילוג לתוכן