a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

ועדה רפואית אורטופד

ועדה רפואית אורטופד

זומנתם לועדה רפואית בפני אורטופד או כירורג אורטופד בביטוח לאומי מומלץ לפנות להתייעצות עם עורך דין לועדות רפואיות. אתם מוזמנים לקרוא את המאמר להלן שעניינו: ועדה רפואית אורטופד.

ועדה רפואית אורטופדית – פגיעה בעבודה

במידה ולנפגע נגרמה פגיעה אורטופדית כתוצאה מתאונת עבודה עליו להגיש תחילה תביעה לתשלום דמי פגיעה והכרה בפגיעה כפגיעה בעבודה.

ככל שהפגיעה האורטופדית תוכר כפגיעה בעבודה, ובמידה ונותרו מגבלות אורטופדיות ניתן להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות רפואית. לאחר הגשת תביעה זו, יוזמן הנפגע לועדה רפואית בביטוח לאומי בפני אורטופד או כירורג אורטופד לצורך קביעת אחוזי נכות רפואית בתחום האורטופדי.

זכויותיו של הנפגע ייקבעו בהתאם לגובה אחוזי הנכות שייקבעו לו: במידה ונהכות האורטופדית נמוכה מ-9% נכות הנפגע לא יהיה זכאי לתשלום.
במידה והנכות הרפואית הינה בשיעור של 10%-19% נכות, יהיה זכאי הנפגע לתשלום חד פעמי (מענק חד פעמי) הנגזר מגובה אחוזי הנכות ושכרו של הנפגע ב-3 החודשים שקדמו לפגיעה. במידה ותקבע לנפגע נכות רפואית העולה על 20% נכות יהיה זכאי הנפגע לקצבה חודשית הנקבעת אף היא לפי שיעור נכותו של הנפגע ושכרו לפני התאונה.

כמו כן, באותם מקרים שעקב הפגיעה, הנפגע נאלץ לשנות את מקום עבודתו או שנגמרה לו פגיעה משמעותית ביכולתו לעבוד ויש לו ירידה משמעותית בשכר, ייתכן וניתן יהיה להפעיל את תקנה 15 לתקנות הביטוח הלאומי שמשמעותה תוספת לנכות הרפואית בשיעור של עד מחצית מהנכות שנקבעה.

לאור חשיבות נושא קביעת אחוזי הנכות הרפואית, מומלץ לפנות בהקדם לעורך דין תאונות עבודה לצורך הערכת סיכויי התביעה, שוויה ומימוש זכויות הנפגע.

בנאדם כותב

ועדה רפואית אורטופד – אחוזי נכות

הועדה הרפואית בביטוח לאומי קובעת את אחוזי הנכות בתחום האורטופדי בהתאם לרשימת הליקויים הקבועה בתקנות הביטוח הלאומי, כאשר ברשימה זו מופיע לצד כל ליקוי רפואי אחוז נכות רפואי מוגדר.

בתקנות הביטוח הלאומי ישנם סעיפים שונים העוסקים בפגיעות האורטופדיות השונות לרבות נכות בגין הגבלות בעמוד שדרה, פגיעה בצוואר, פגיעה בגב, שבר בכתף, קרע בכתף, שבר במרפק, שבר בכף היד, פגיעות באצבעות היד, שברים באגן או בירך, פגיעה בברך, שבר בפיקה, קרע במניסקוס או ברצועות, שבר בקרסול או בכף הרגל, פגיעה בשרירים או בגידים או ברצועות, הגבלה בתנועות של איברים שונים ועוד.

חשוב להכיר את סעיפי הליקוי שבגינם מבוקשת נכות רפואית אורטופדית.

כמו כן, לעיתים לצד הפגיעה האורטופדית עשויה להיות פגיעה נוספת, כגון: פגיעה עצבית הבאה לידי ביטוי בחולשה, ירידה בכוח הגס ובתחושה וחשוב לדעת לטעון גם לנכות זו אשר צריכה לידון בפני נוירולוג.

‏ועדה רפואית אורטופד בביטוח לאומי

בועדה רפואית אורטופדית יישב אורטופד או כירורג אורטופד. במידה וישנם ליקויים נוספים ייתכן ויישבו מומחים נוספים או שהנפגע יופנה לחוות דעת בפני מומחים אלה בטרם תסכם הועדה את הנכות הסופית.

במקרים של נכות אורטופדית הרופאים בועדות מייחסים חשיבות רבה לתיעוד הרפואי, לתלונות הנפגע כפי שהן נרשמו ותועדו בתיק הרפואי, לבדיקות שבוצעו ולתוצאותיהן, לטיעוני הנפגע ובעיקר לבדיקה הקלינית שתבוצע לנפגע. הבדיקה לרוב אורכת מספר דקות, אולם חשוב לציין שהתרשמות הרופא מהנפגע אינה מוגבלת רק לבדיקה עצמה וכך למשל הוא עשוי לבחון כיצד הנפגע הולך, כיצד הוא מתיישב, כיצד הוא פושט את בגדיו ועוד.

במידה וזומנתם לועדה רפואית אורטופדית מומלץ לפנות לעורך דין ועדה רפואית לצורך ייעוץ וייצוג בועדה הרפואית. עורך דין לועדות רפואיות יידע לקרוא באופן נכון את התיק הרפואי, לבחון האם התיק הרפואי משקף את תלונותיו האמיתיות של הנפגע, לבחון האם בוצעו כל בדיקות העזר הרלוואנטיות, לשקול האם יש מקום להפנות את הנפגע לחוות דעת רפואית וכמובן לייצג את הנפגע בועדה הרפואית לרבות על דרך הצגת התיק הרפואי וטיעוני הנפגע.

ועדה רפואית אורטופדית – ניסיון משרדנו

למשרדנו ניסיון רב בייצוג ועדות רפואיות בביטוח לאומי ובפרט בועדות רפואיות בפני אורטופדים. משרדנו מייצג נפגעים מזה כ-14 שנים לאורך כל שלבי ההליכים, החל מהשלבים הבירוקרטיים של מילוי הטפסים והתביעות לביטוח לאומי ועד לייצוג בועדות רפואיות, ייצוג בועדות לעררים ובבתי הדין לעבודה.

במידה ונגרמה לך פגיעה אורטופדית וזומנת לועדה רפואית ניתן לפנות לייעוץ ראשוני לעורך דין אורי דלאל בטל': 0544-485312 או בדוא"ל: [email protected].

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Call Now Button דילוג לתוכן