a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

דיכאון עקב פיטורים כתאונת עבודה

דיכאון עקב פיטורים כתאונת עבודה

דיכאון בגלל פיטורים

במקרים שבהם עובד סובל מדיכאון עקב פיטורים או הפרעות הסתגלות, חרדות וכו' ייתכן וליקוי נפשי זה יוכר כתאונת עבודה באופן המזכה בזכויות כספיות מביטוח לאומי. אם הנכם סובלים ממצב של קשיי הסתגלות או חרדות עקב פיטורים או דיכאון בגלל פיטורים וברצונכם לברר את זכויותיכם מול ביטוח לאומי מומלץ לקרוא את המאמר הבא שכותרתו: דיכאון עקב פיטורים כתאונת עבודה.

דיכאון בגלל פיטורים כפגיעה בעבודה

סיום יחסי העבודה עלול להיות אירוע טראומתי המותיר את העובד עם תחושות קשות ופגיעה נפשית בלתי הפיכה. פיטורים ידועים כגורם עיקרי לתחושות של לחצים, חרדות, ירידה בדימוי העצמי וכן דיכאון. כמובן שלפיטורים מתלווה החשש מהמצב הכלכלי והצורך לפרנס את המשפחה העשוי אף הוא להשפיעה רבות על מצבו הנפשי של המפוטר.

חשוב לדעת כי נכות נפשית כתוצאה מאירוע חריג בעבודה עשויה להיות מוכרת כפגיעה בעבודה ולכן לדוגמא זימון לשימוע או הודעת פיטורים או אפילו ויכוח חריג במקום העבודה שבעקבותם נגרמו לעובד ליקויים נפשיים עשוי להיות מוכר כפגיעה בעבודה.

לצורך הכרה של פגיעה נפשית כפגיעה בעבודה יש להראות כי מדובר באירוע נקודתי וחריג להבדיל למשל מטענות על לחץ או מתח מתמשך.

במקרים שבהם עובד סובל מדיכאון וממצב נפשי ירוד עקב הודעת שימוע או פיטורין מומלץ לפנות בהקדם אל עו"ד תאונות עבודה לצורך בחינת מכלול הזכויות הכספיות מול ביטוח לאומי.

מה לעשות במקרים שבהם אתם סובלים מתחושות של דיכאון עקב פיטורים ?

  • פנו בהקדם האפשרי לטיפול רפואי תוך ציון העובדה שהגורם למצב זה הינו הודעת פיטורים או אותו אירוע בעבודה שגרם למצב הנפשי.
  • בקשו העתק מסיכום הביקור וודאו כי התיאור שמסרתם לרופא אכן נרשם. לצערנו הרב, במקרים רבים אנו נוכחים לדעת כי הרופאים לא מקפידים על רישום מלא דבר אשר עלול להקשות בניהול התביעות אח"כ מול ביטוח לאומי.
  • גם בעת הפניות הראשונות לפסיכיאטר מומלץ לחזור ולציין את הגורם למצב הנפשי.
  • מומלץ לפנות בהקדם האפשרי אל עורך דין ביטוח לאומי ותאונות עבודה. תביעות אלה עשויות להיות קשות ומורכבות ויש חשיבות בבחירת עורך דין מנוסה בתחומים אלה.

דיכאון עקב פיטורים כפגיעה בעבודה

דיכאון תגובתי עקב תאונת עבודה עשוי להיות מוכר כפגיעה בעבודה באופן המזכה אתכם בפיצויים כספיים משמעותיים, תלוי בין היתר בשכר שהשתכרתם לפני הפסקת העבודה וכן באחוזי הנכות שנותרו.

במקרים של דיכאון בגלל פיטורים יש להגיש תביעה לביטוח לאומי להכרה בפגיעה כתאונת עבודה ולתשלום דמי פגיעה. יחד עם זאת, היות ומדובר בתביעות מורכבות, כאשר ביטוח לאומי בוחן בפינצטה כל דבר שנרשם בתביעה ובמסמכים הרפואיים, מומלץ מאוד לשקול להסתייע בעורך דין למטרה זו.

גם במקרים של חרדות בגלל פיטורים או הפרעות וקשיי התסגלות לאחר פיטורים יש לפנות בתביעה לביטוח לאומי להכיר במקרה כפגיעה בעבודה.

יש לציין כי גם הוצאה לחל"ת עשויה להשפיעה לרעה על מצבו של העובד ולגרום למצב נפשי מתמשך ובלתי הפיך. כך אנחנו עדים בתקופה זו של התפרצות הקורונה לעובדים רבים שסובלים מחרדות ודיכאון עקב הוצאתם לחל"ת ופיטורים.

במידה והפגיעה הנפשית הוכרה כפגיעה בעבודה יש להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות רפואית כאשר הנכות הרפואית תיקבע על ידי ועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי.

אחוזי נכות נפשית בגין דיכאון בגלל פיטורים מעבודה

הודעת פיטורים עלולה להציף קשיים נפשיים רבים, לרבות תחושת עלבון, תחושות של כישלון, כעס, אשמה, עצב ועוד. בנוסף עלולות לעלות דאגות וחששות רבות מפני העתיד המעסיקות וטורדות את המפוטר עד כדי פגיעה בתפקודו.

הגם שתחושות אלה הינן טבעיות ולגיטימיות, מפוטרים רבים מתקשים להתמודד עם רגשות אלה ואף מתקשים לפנות לקבלת טיפול רפואי בשלל חשש מסטיגמות או שיקולים אחרים.

במקרים שבהם נותר למפוטר מצב נפשי הפוגע בתפקודו ייתכן ואף תיקבע נכות רפואית לצמיתות, כשהדבר תלוי, בין היתר, ביכולתו להשתלב בעבודה, תפקודו היומיומו, תפקודו הסוציאלי ועוד.

בהתאם לגובה אחוזי הנכות הרפואית ייקבעו הזכויות של אותו עובד שנפגע, כאשר מתחת ל-9% נכות אין זכאות מביטוח לאומי (מעבר לדמי פגיעה). במידה וועדה רפואית קבעה נכות בשיעור ש ל9%-19% נכות הנפגע יהיה זכאי למענק (סכום) חד פעמי. במידה וועדה רפואית קבעה נכות רפואית בשיעור העולה על 20% תשלום לנפגע קצבה חודשית קבועה.

פגיעות אחרות כתוצאה מפיטורים אשר יכולות להיות מוכרות כפגיעות בעבודה

חשוב לדעת הודעת פיטורים עלול לגרום גם לנזקים אחרים עם או בלי פגיעה נפשית, לרבות אוטם בשריר הלב (התקף לב) או אירוע מוחי (שבץ מוחי) ועוד.

גם במקרים אלה הפגיעה עשויה להיות מוכרת כפגיעה בעבודה וחשוב לפנות לייעוץ מסודר ומקיף עם עורך דין תאונות עבודה בהקדם האפשרי.

ניסיון משרדנו בטיפול במקרים של פגיעה נפשית כתאונת עבודה

למשרדנו ניסיון רב במימוש זכויות מול ביטוח לאומי וייצוג נפגעי תאונות עבודה, לרבות במקרים של פגיעה נפשית עקב העבודה. משרדנו מייצג נפגעים בלבד ומלווה את הנפגע לאורך כל שלבי התהליך החל מהגשת התביעה לביטוח לאומי ועד ייצוג בועדות הרפואיות וועדות לעררים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

במצבים שבהם נגרמה לעובד פגיעה נפשית או פגיעה לבבית או כל פגיעה אחרת כתוצאה מפיטורים מומלץ לפנות לעו"ד לצורך בחינת האפשרות להגיש תביעה כנגד ביטוח לאומי לקבלת זכויות כנפגע בעבודה.

להערכת סיכויי התביעה ושוויה ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל לטל': 0544-485312 או לדוא"ל: [email protected].

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Call Now Button דילוג לתוכן