a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

תאונת עבודה עקב ציוד פגום

תאונת עבודה עקב ציוד פגום

MP900387030

אם נפגעת בעבודתך עקב שימוש בציוד פגום או לא תקין מומלץ לקרוא את המאמר הבא לצורך בירור ומימוש זכויותיך מול המעביד, ביטוח לאומי וגורמים נוספים.

 תאונות עבודה רבות נגרמות עקב אספקת ציוד פגום או ציוד לא תקין לעובד. עובדים רבים החוששים למקום עבודתם אינם מסרבים לבצע את העבודה ונאלצים לעבוד עם כלים לא תקינים או ציוד פגום, ובמקרים אלה שבהם מתרחשת תאונת עבודה ייתכן וניתן להגיש תביעת נזיקין נגד המעביד.

 על המעסיק מוטלת החובה לספק לעובד כלים תקינים ובטיחותיים, הדרושים לעובד כדי לבצע את עבודתו ביעילות ותוך שמירה על בטיחותו.

  פריטים רבים של ציוד משומש במקום העבודה דורשים בדיקות מומחה, תחזוקה שוטפת והסמכה ספציפית כדי להבטיח שהם בטוחים לשימוש על ידי עובדים.  כאשר מעסיק אינו מוודא שהציוד שהוא מספק לעובדיו הינו בטוח, הסיכוי שעובד ייפגע כתוצאה מציוד לא תקין או לא בטיחותי גדל, וכתוצאה מכך במקרה של פגיעה בעבודה תיתכן תביעת תאונת עבודה.

 הדברים נכונים הן לגבי ציוד אישי המסופק לעובד, כלי עבודה המסופקים לעובד העשויים להישבר תוך כדי עבודה ולגרום לפגיעה חמורה לעובד (כגון: מסור, פטיש וכו'), כלי עבודה שאינם מתאימים לביצוע העבודה, כלי עבודה ישנים ומשומשים שאינם כשירים לביצוע העובדה, סולם שבור או סולם לא מתאים, עמדות עבודה שבהן העובד צריך לעבוד, מכונות חלקאיות, מכונות תעשייתיות, מכונות לא ממוגנות או מכונות שהמיגון שלהן שבור וכו'.

 בהתאם לפסיקת בתי המשפט על המעביד לספק לעובד סביבת עבודה בטוחה תוך שימוש בכלים בטיחותיים ותקינים. במסגרת זאת, על המעסיק לוודא כי  כל ציוד העבודה נמצא במצב תקין ושמיש, על המעביד לבצע פיקוח שוטף ולוודא כי מתקיימת תחזוקה וטיפולים שוטפים לציוד ולמכונות, על המעביד לוודא כי העובד מקבל הדרכה והכשרה מספקת לעבודה עם הכלים תוך דגשי בטיחות והוראות זהירות, על המעביד לדאוג להסרת כלים פגומים ולמנוע מעובדים לעשות שימוש בציוד פגום או בשיטת עבודה מסוכנת עם הכלים שסופקו.

 אם נפגעת כתוצאה מעבודה עם ציוד פגום או כלים לא תקינים, ייתכן ותהיה זכאי לתביעת תאונת עבודה, ולצורך כך מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לעו"ד תאונת עבודה אשר יוכל לברר את העובדות הרלוואנטיות ולבחון סיכויי עילת תביעה ראוייה אשר סיכויי הצלחה בצידה.

 במידה ונפגעת בתאונת עבודה ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל לייעוץ ראשוני להערכת סיכויי התביעה ושוויה בטל': 0544-485312 או בדוא"ל: [email protected]

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

תביעת נזיקין נגד המעביד עקב חוסר הכשרה

אם ברצונכם לעקוב אחר האתר ולקבל עדכונים שוטפים באמצעות הפייסבוק אתם מוזמנים לסמן "אהבתי".

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן