a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

תאונת עבודה באתר בנייה

תאונת עבודה באתר בנייה

Businessman Wearing a Hard-Hat Looking at a Hazard Sign

נפגעת בתאונת עבודה באתר בנייה ? סובל ממחלות מקצוע עקב עבודה בענף הבנייה ? בדוק מהם זכויותיך וכיצד לפעול על מנת לממש אותן בצורה הטובה ביותר.

תאונות עבודה רבות מתרחשות בענף הבניין. תאונות אלה עלולות לגרום לנזקי גוף קשים עם פגיעה תפקודית משמעותית. באותם מקרים שבהם עובד נפגע באתר בנייה ייתכן ומגיעות לו זכויות ממספר מקורות כפי שנפרט להלן.

תאונות בענף הבנייה

 למרבה הצער, ענף הבניין אחראי לשיעור משמעותי מתאונות עבודה קטלניות והוא נחשב לענף המסוכן ביותר בהיבט זה. הפגיעות הנפוצות בעבודה בבנייה הינן נפילה מגובה: נפילה מפיגום, נפילה ממשטח, נפילה מכלי הרמה, נפילה לבור, פגיעות בעבודה כתוצאה מחוסר גידור, נפילה כתוצאה מקריסה של מבנה או משטח, שימוש בכלי הרמה, מנופים, עגורנים וכלים כבדים, נפילה מסולם ועוד. פגיעות רבות מתרחשות גם על רקע של חוסר במסירת מידע והדרכה לעובד, אי אספקת ציוד מגן אישי או אי הקפדה כי העובדים משתמשים בציוד המגן, פגיעה ממוכנות ואי הקפדה אל אמצעי בטיחות במכונות, פגיעה בעת עבודות חפירה, פגיעות מכלי רכב (לדוגמא פגיעה ממלגזה, משאיות), עבודה עם ציוד או מיכון לא תקין וצורת עבודה לא בטיחותית ועוד.

 יש לזכור כי אתר בנייה הוא סביבת עבודה דינמית, לחוצה, יש שימוש במכשירים רבים ומסוכנים ומקיימת באתרי הבנייה פעילות רבה פעמים רבות, על ידי גופים וגורמים שונים שלא תמיד פועלים בתיאום אחד עם השני.

 יתרה מזאת, פעמים רבות העובדים באתרי בנייה אינם עובדים רק על משימה אחת ולפיכך לא תמיד הם מיומנים או בקיאים או כשירים לבצע את המשימות האחרות המוטלות עליהם.

 על פי הוראות הדין, בכל מקרה של תאונת עבודה שדרמה לנזקי גוף משמעותיים על המעביד לדווח למינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, אולם בפועל, במקרים רבים אינם מדווחים.

מחלות מקצוע ופגיעות בעבודה בענף הבנייה

 לצד כל אלה, יש כמובן גם פגיעות בעבודה בבניין בשל תאני העובדה הפיסיים. כך לדוגמא עובד שנגרמה לו פריצת דיסק או בלט דיסק בשל הרמת משקל כבד, או עובד שנגרמה לו פריצת דיסק בשל הרמה חוזרת ונשנית של משאות במשך שעות ארוכות מידי יום, פגיעות צוואריות, פגיעות ברכיים (למשל לעובדים שעובדים במשך שעות רבות על הברכיים) ועוד. פגיעות אלה יכולות להיות מוכרות כפגיעות בעבודה על פי תורת המיקרוטראומה.

 תאונת עבודה באתר בנייה – ביטוח לאומי

 במקרים שבהם ארעה תאונת עבודה באתר בנייה יש לפנות לביטוח לאומי להכיר בתאונה כתאונת עבודה (יש להגיש הודעה על פגיעה בעבודה ותשלום דמי פגיעה). המוסד לביטוח לאומי ישלם דמי פגיעה עבור ימי אי כושר כתוצאה מהפגיעה כאשר ניתן להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות רפואית. במידה והנכות שתיקבע תהיה בין 10-19% ישולם מענק חד פעמי, ובמידה ותיקבע נכות רפואית מעל ל-20% תשולם קצבה חודשית לכל החיים.

 בנוסף ייתכן ולאותו עובד שנפגע באתר בנייה מגיעות זכויות מכוח פוליסות ביטוח שונות, כגון פוליסת ביטוח נכות מתאונה (נכות תאונתית) או פוליסת אובדן כושר עבודה.

 תביעת נזיקין עקב תאונה באתר בנייה

כמו כן, ככל שהתאונה ארעה בשל רשלנות של המעביד או כל גורם אחר ייתכן וניתן להגיש תביעת נזיקין לקבלת פיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו עקב הפגיעה בעבודה. כך לדוגמא באותם מקרים שבהם לא סופק ציוד מגן אישי, לא ניתנה הדרכה מתאימה, הוראות בטיחות ודגשי זהירות, שימוש בציוד פגום ולא תקין, הנהגת שיטת עבודה לא בטיחותיות ועוד.

 לאור האמור,במידה ונפגעת בתאונת עבודה בבנייה מומלץ לפנות לעורך דין תאונות עבודה לצורך בירור זכויותיך ומימושם.

 לייעוץ ראשוני להערכת שווי התביעה וסיכוייה ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל, טל': 0544-485312, דוא"ל: [email protected].

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן