a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

מה עליי לעשות אם נפגעתי בתאונת דרכים במהלך העבודה ?

עורך דין תאונות עבודה - אורי דלאל עורך דין > מאמרים ופסקי דין  > מה עליי לעשות אם נפגעתי בתאונת דרכים במהלך העבודה ?

מה עליי לעשות אם נפגעתי בתאונת דרכים במהלך העבודה ?

עורך דין ביטוח לאומי בראשון לציון

במידה ונפגעת בתאונת דרכים במסגרת עבודתך או במהלך עבודתך מומלץ לדווח מייד למעביד על התאונה.

כמו כן, מומלץ לפנות לקבלת טיפול רפואי (בקופת חולים או בבית חולים). יש לשמור על כל הקבלות של ההוצאות הנובעות מהתאונה ולדאוג להתלונן על כל התלונות והפגיעות הגופניות הנובעות מהתאונה.

לאחר מכן, יש לפנות למשטרה עם פרטים על התאונה (מקום התאונה, שעת התאונה, פרטי הרכבים המעורבים והנהגים המעורבים ומספר פוליסת הביטוח ככל שמידע זה ידוע) ואישור על קבלת טיפול רפואי (אם יש) ולבקש מהם "אישור משטרה" על התאונה.

במידה ותאונת הדרכים קרתה במהלך העבודה התאונה תוכר כתאונת עבודה בביטוח לאומי. לצורך זה יש להחתים את המעביד על טופס בל 250 ולפנות איתו לקופת חולים לצורך הוצאת תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה. לאחר מכן יש לפנות עם טופס זה בתביעה לביטוח לאומי להודעה על פגיעה בעבודה ותשלום דמי פגיעה וכן בתביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה.

יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כי במידה ותפנה לביטוח לאומי ותיקבע לך נכות רפואית, נכות זאת תחייב, ככלל, גם בתביעה לפיצויים שתגיש כנגד חברת הביטוח של הרכב לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, ועל כן מומלץ להתייעץ עם עו"ד תאונות עבודה בטרם פנייה כאמור. אפשרות נוספת, היא להגיש קודם תביעה לבית המשפט בתביעת הפיצויים כנגד הביטוח של הרכב, לבקש מינוי של מומחה מטעם בית המשפט אשר יקבע את אחוזי הנכות שנותרו לנפגע כתוצאה מהתאונה ורק לאחר מכן לפנות לביטוח לאומי. לא ניתן לקבוע מראש איזו דרך עדיפה, ויש לשקול כל מקרה לגופו.

לקריאה נוספת בעניין זה מומלץ לקרוא את המאמר העוסק בתאונת דרכים תאונת עבודה.

לייעוץ ראשוני והערכת סיכויי התביעה ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל בטל': 0544-485312 או בדוא"ל [email protected].

רוצים להמשיך ולקבל עידכונים קבועים בדבר זכויות נפגעי עבודה ? אתם מוזמנים לסמן "אהבתי" או "שתף" ולעקוב אחרינו בפייסבוק:

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן