a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

כמה אחוזי נכות מקבלים על פריצת דיסק בעמוד שדרה מותני לאחר תאונת דרכים

עורך דין תאונות עבודה - אורי דלאל עורך דין > מאמרים ופסקי דין  > כמה אחוזי נכות מקבלים על פריצת דיסק בעמוד שדרה מותני לאחר תאונת דרכים

כמה אחוזי נכות מקבלים על פריצת דיסק בעמוד שדרה מותני לאחר תאונת דרכים

פיצויים לאחר תאונת דרכים

פריצת דיסק עלולה לגרום לנכות רפואית משמעותית עם פגיעה תפקודית המשפיעה על יכולת העבודה של הנפגע ואיכות החיים. במקרים של פריצת דיסק עקב תאונת דרכים עשוי להיקבע סכום פיצוי משמעותי הנועד לפצות את הנפגע עקב פגיעתו ומוגבלותו.

סכום הפיצויים תלוי, בין היתר, באחוזי נכות שייקבעו לנפגע, בנכות התפקודית שנקבעה לו, במגבלותיו בפועל ובנתונים אינדיבידואליים כגון: הפסדי השכר שנגרמו לנפגע, העזרה לה הוא נזקק, הוצאות שנגרמו לו ועוד.

כך למשל פסק בית המשפט השלום בת"א פיצוי בסך של כ-700,000 ₪ לנפגעת אשר נסבלה מפריצת דיסק בעמוד שדרה מותני לאחר שתי תאונות דרכים.

בבית משפט השלום בת"א נדון מקרה של תובעת (ת"א 23513-08), ילידת 31.8.82, אשר נפגעה בשתי תאונות דרכים. התאונה הראשונה אירעה ביום 26.6.05 והתאונה השנייה אירעה ביום 30.11.08.

התובעת נבדקה ע"י מומחה בתחום האורטופדיה מטעם בית המשפט אשר ציין בחוות דעתו כי 3 ימים לאחר התאונה היא החלה לסבול מכאבים בעמוד שדרה  מותני שהלכו והחריפו מלווים בחולשה בכף רגל ימין.  צילומי CT עמוד שדרה מותני הדגימו בקע דיסק בגובה L4-5-S1 עם לחץ שרשי מימין ולחץ טקלי.  הועלתה גם אפשרות לטיפול ניתוחי, ברם בהמשך הועדף טיפול שמרני. כיום עדיין תלונות אודות כאבים והגבלה תמידית בעמוד השדרה המותני עם הקרנה לרגל ימין וחולשת כף רגל ימין. בבדיקתה הקלינית התרשם המומחה מטעם בית המשפט מהגבלה קלה עד בינונית בטווח עמוד השדרה המותני וכן חולשה מזערית במישרי כף רגל ימין. לאור האמור קבע המומחה בתחום האורטופדיה כי לתובעת נותרו 15% נכות לצמיתות בגין התאונה הראשונה.

לאחר התאונה השנייה בדק שוב המומחה את התובעת וקבע כי היום בעקבות פסיקת בג"ץ ניתן להעניק אחוזי נכות בגין פריצת דיסק גם לפי הגבלה בתנועה וגם בתוספת לגירוי שרשי או חסר נוירולוגי. לפיכך, כיום נכותה הכללית של התובעת בגין מכלול בעיותיה בעמוד שדרה מותני הינה 10% בגין הגבלה בטווח ע"ש מתני וכן 10% נוספים בגין גירוי שרשי ותוצאותיו (בבדיקתה הקודמת לא נצפתה כל חולשה בכף רגל ימין). סה"כ נקבע לתובעת נכות בגין הפגיעה בעמוד השדרה המותני בשיעור של 19% כאשר 15% נכות יוחסו לתאונת הדרכים הראשונה ו-4% נכות יוחסו לתאונת הדרכים השנייה.

בהסתמך על חוות הדעת של המומחה מטעם בית המשפט נקבע כי אכן נכות הרפואית הכוללת של התובעת בגין הפגיעה בגב לאחר שתי התאונות הינה בשיעור 19% וכי הוכח קיומו של  קשר סיבתי בין הנכות שנגרמה עקב פריצת הדיסק לשתי תאונות הדרכים. עיקר נכותה של התובעת נובעת מהתאונה הראשונה והיא אורטופדית, בעוד שהתאונה השנייה גרמה להחמרה במצבה בתחום הנוירולוגי (חולשה ברגל).

בית המשפט חזר על הלכת בג"ץ 1634/09 פנקס נ' בית הדין הארצי לעבודה בירושלים (7/3/11) ביחס לתקנה 37(10)(ב) לתקנות המוסד לביטוח לאומי, שם נקבע כי כאשר פלוני סובל מנכות עקב בקע דיסק אין להגביל את הנכות לנזק אורטופדי או נוירולוגי בלבד, אלא ניתן לאור לשון התקנה לקבוע גם נכות אורטופדית וגם נכות נוירולוגית.

בית המשפט קבע כי במכלול הראיות שהוצגו, נראה כי תאונת הדרכים הראשונה משמעותית יותר מהתאונה השנייה, אם כי גם בתאונה השנייה יש כדי להשפיע על נכותה של התובעת וחילק את הנכות הכוללת בשיעור של 19% בין התאונות ביחס של 2/3 לתאונה ראשונה ו – 1/3 לתאונה שנייה. לפיכך, הועמדה הנכות הרפואית הכוללת של התובעת בגין שתי התאונות על 19% עקב הפגיעה בגב, כאשר 13% מהנכות (במעוגל כלפי מעלה) ישויכו לתאונה הראשונה ואילו ששת האחוזים הנותרים (6%) (בעיגול כלפי מטה) ישויכו לתאונה השנייה. חלוקה זו היוותה בסיס לחישוב נזקיה של התובעת.

בית המשפט קבע כי בהתחשב בכישורי התובעת והישגיה המקצועיים והכלכליים במומה, מאז התאונות  ועד היום, הוכח כי התובעת בעלת פוטנציאל השתכרות גבוה. אשר הועמד על כפל  השכר הממוצע במשק מהיום ועד לסוף קריירת העבודה שלה.

בית המשפט פסק לתובעת פיצויים בגין הפסדי שכר בעתיד (497,310 ₪),  הפסדי פנסיה (59,677 ₪), עזרת הזולת לעבר (10,000 ₪) ועזרת צד ג' לעתיד (85,000 ₪), הוצאות רפואיות והוצאות נסיעה מוגברות לעבר (6,000 ₪)  וכן פיצויים בגין כאב וסבל (39,916 ₪).

בסופו של דבר נקבע עקב הפגיעה בגב תפוצה התובעת בסך של 697,903 ₪, כאשר בגין התאונה הראשונה תשלם חברת הביטוח הראל סך של 467,105 ₪ וכן תוספת שכ"ט עו"ד בשיעור של 15.35%, ובגין התאונה השנייה תשלם חברת הביטוח שירביט סך של 230,798 ₪ וכן תוספת בגין שכ"ט עו"ד בשיעור של 15.35%. כמו כן, ישלמו חברות הביטוח הוצאות משפט.

במידה ונפגעתם בתאונת דרכים ונגרמה לכם נכות בגין פגיעה בגב מומלץ לפנות בהקדם לעו"ד תאונות עבודה לצורך מיצוי זכויותיכם.

לייעוץ והערכת סיכויי התביעה ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל בטל': 0544-485312 או בדוא"ל: [email protected].

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן