a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

קיבוע עמוד שדרה אחוזי נכות

קיבוע עמוד שדרה אחוזי נכות

קיבוע עמוד שדרה אחוזי נכות

פגיעה בעמוד השדרה עקב תאונת עבודה עלולה לגרום לנכות רפואית משמעותית ולהגבלה תפקודית המצריכה קבוע של עמוד השדרה. במצבים אלה של קבוע בעמוד השדרה אחוזי הנכות הרפואית שייקבעו יהיו בהתאם למיקום הקיבוע ובהתאם לזווית הקיבוע וההגבלות.

קיבוע עמוד שדרה אחוזי נכות :

 במצבים של קבוע עמוד השדרה הצווארי (חוליות C) אחוזי הנכות ייקבעו באופן הבא: אם הקבוע בזווית נוחה (כלומר בגדר היציבה התקינה) ייקבעו 30% נכות רפואית. אם הקבוע בזווית בלתי נוחה (כלומר היציבה מופרעת, קיימת סטייה בציר) ייקבעו 50% נכות רפואית.

 במצבים של קבוע עמוד השדרה הגבי (חוליות D) ייקבעו אחוזי הנכות הרפואית באופן הבא: אם הקבוע בזווית נוחה (זווית שאינה עוברת את הקיפוזיס הנורמלית ואין אנגולציה צדדית או קדמית-אחורית חדה) ייקבעו 10% נכות רפואית . אם הקבוע בזווית בלתי נוחה ייקבעו 30% נכות רפואית.

 במצבים של קבוע עמוד השדרה המותני ייקבעו אחוזי הנכות הרפואית באופן הבא: במידה והקיבוע במצב נוח (שמירה על היציבה בגבולות הנורמה) ייקבעו 30% נכות רפואית. במידה והקיבוע במצב בלתי נוח (שינוי ניכר או גס ביציבה) ייקבעו 40% נכות רפואית. במקרים של דפורמציה קשה עם הפרעה בולטת ביציבה ייקבעו 50% נכות רפואית.

 במצבים של קיבוע מוחלט של כל עמוד השדרה ייקבעו אחוזי הנכות הרפואית באופן הבא: במידה והקיבוע בזווית נוחה תיקבע 60% נכות, במידה והזווית בלתי נוחה (זווית העולה על 300 לגבי הקו המאונך (Vertical)) גם אם קיימות תנועות קלות של הצוואר תיקבע 100% נכות רפואית.

 במקרים של פגיעה קשה בגב אשר הצריכה קיבוע של עמוד השדרה כתוצאה מתאונת עבודה לרוב ייקבעו אחוזי נכות גבוהים, וכדי להבטיח את כל זכויותיך מומלץ לפנות לעו"ד תאונות עבודה.

 קיבוע עמוד שדרה ביטוח לאומי

במידה והפגיעה בעמוד השדרה נגרמה כתוצאה מתאונת עבודה, יש לפנות לביטוח לאומי (מחלקת נפגעי עבודה) בתביעה לנכות כתוצאה מתאונת עבודה. במידה וייקבעו 10% (קיבוע של עמוד שדרה גבי בזוית נוחה) הנפגע יהיה זכאי למענק חד פעמי, ובמידה וייקבעו לנפגע 20% ומעלה הרי שהנפגע יהיה זכאי לקצבת נכות לכל החיים בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו לו והמשכורת ששולמה לו לפני הפגיעה.

לייעוץ ראשוני והערכת סיכויי תביעה ללא התחייבות ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל בטל': 0544-485312 או במייל: [email protected].

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

פריצת דיסק אחוזי נכות

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן