a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

תאונת עבודה פגיעה ממכונה לחיתוך ברזל

עורך דין תאונות עבודה - אורי דלאל עורך דין > מאמרים ופסקי דין  > תאונת עבודה פגיעה ממכונה לחיתוך ברזל

תאונת עבודה פגיעה ממכונה לחיתוך ברזל

MP900387039

נפגעת בעבודה ממכונה לחיתוך ברזל או עקב שימוש במכונה אחרת ? במאמר זה ננסה לספק כלים ומידע ראשוני בדבר האפשרויות העומדות בפניך לצורך מימוש זכויותיך מול ביטוח לאומי, המעביד וגרומים נוספים.

תאונות עבודה רבות מתרחשות על רקע שימוש במכונות שונות. על כן, ישנן הוראות בטיחות רבות שעל המעביד לקיים ולהקפיד בכדי למנוע פגיעה אפשרית בעובדיו בעת שימוש במכונות. כך למשל, החובה לגדר את המכונה לבטח, החובה לספק לעובד ציוד מגן מתאים, החובה לספק הדרכה לעובדים, לרבות הוראות זהירות ודגשי בטיחות, שילוט המזהיר מפני סכנות ועוד.

הנחת המוצא היא כי עובדה יעילה הינה בראש ובראשונה עבודה בטוחה, ולכן, עוד לפני שמדברים על הגברת היעילות וההספק יש לבדוק שהעבודה הינה בטוחה ונטולת סכנות לעובדים.

כך לדוגמא בית המשפט דן בתביעת תאונת עבודה שהגיש עובד אשר עבד כמפעיל מכונה לחיתוך מוטות ברזל כנגד מעבידו.

אותה מכונה לחיתוך ברזל שנדונה בפסק הדין הינה מכונה בעלת משטח המורכב משני חלקים מנותקים זה מזה, כאשר העובדים היו מניחים את מוט הברזל המיועד לחיתוך על המשטח ולוחצים על דוושה רגלית אשר הייתה מורידה סכין אשר היה חותך את מוט הברזל.

ביום התאונה, בזמן שהעובד עבד על המכונה לחיתוך ברזל, החליק מוט ברזל מהמשטח, ובזמן שהעובד הושיט את ידו הימנית כדי לתפוס את המוט, הוא לחץ בטעות על הדוושה, דבר שגרם לסכין החיתוך של המכונה לרדת ולמחוץ את אצבעו.

המעביד טען כמובן כי תאונת העבודה ארעה באשמתו של העובד שלא שם לב לאופן עבודתו, אולם בית המשפט דחה טענה זו וקבע כי על המעביד לפצות את העובד בגי פציעתו בתאונת עבודה.

בית המשפט קבע בפסק הדין כי מדובר במכונה מסוכנת ביותר, המחייבת נקיטת אמצעי זהירות ובטיחות ברמה גבוהה מצד המעביד. בהתאם לקביעת בית המשפט אספקת כפפות מתכת בלבד לעוד אינן מספיקות בכדי למנוע אפשרות לתאונת עבודה ונזקי גוף, ולכן אין לקבוע כי המעביד הפקיד על כללי הבטיחות המתחייבים בנסיבות העניין.

בית המשפט אף הוסיף וקבע כי חובתו של המעביד לשמור ולהגן על עובדיו, אף מפני פעולות שהם עלולים לבצע בחוסר זהירות ואף ברשלנות, שכן עובד עלול להיכשל בפעולתו במהלך עבודתו, בין אם מתוך עייפות הנובעת מן המונוטוניות של העבודה ובין אם בשל חוסר תשומת לב רגעית או משום רצונו של הפועל לפעול בזריזות כדי להשביע את רצון מעבידו.

לדברי בית המשפט, כל אלה עלולים להוביל לתאונת עבודה בהיסח דעת, כאשר:  "על המעסיק מוטלת החובה ליתן את הדעת למנגנוני בטיחות שיופעלו ללא תלות בתשומת לב אנושית".

באותו פסק דין קבע בית המשפט כי המעביד יכל להרחיק את דוושת הרגל מהמכונה כדי שבעת הלחיצה על הדוושה המרחק אל המכונה יהיה כזה שאינו מאפשר להכניס ידיים לתוכה, ומכאן רשלנותו של המעביד. יחד עם זאת, מכייון שגם חוסר ערנותו וזהירותו של העובד תרמה לקרות התאונה, נפסק כי יש להטיל עליו אשם תורם בשיעור נמוך יחסית של 10% בלבד, כלומר מסכום הפיצויים שנפסק לו הופחתו 10% בגין אשמתו לקרות התאונה.

במקרים של תאונת עבודה מומלץ לפנות לעו"ד תאונת עבודה לצורך בירור מלוא זכויות הנפגע הן בתביעת תאונת עבודה כנגד המעביד והן בתביעה מול ביטוח לאומי לצורך מימוש זכויותיו.

אם נפגעת בתאונת עבודה קשה ניתן לפנות לייעוץ ראשוני והערכת סיכויי התביעה לעו"ד אורי דלאל בטל':        0544-485312 או בדוא"ל: [email protected].

למאמרים נוספים העשויים לעניין אותך:

תאונת עבודה תביעה נגד המעביד

תאונת עבודה קטיעת אצבעות בנגריה

תאונת עבודה באתר בנייה

 

במידה וברצונכם להמשיך ולעקוב אחר האתר ולקבל עדכונים דרך הפייסבוק אתם מוזמנים לסמן "אהבתי".

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן