a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

תאונת עבודה במקרים של עבודה בגובה

עורך דין תאונות עבודה - אורי דלאל עורך דין > תביעות נזיקין  > תאונת עבודה במקרים של עבודה בגובה

תאונת עבודה במקרים של עבודה בגובה

 

תאונות עבודה רבות מתרחשות בעת עבודה בגובה, באתרי בנייה ובמהלך בנייה. נפגעתם בעת עבודה בגובה ? מומלץ לפנות בהקדם לעו"ד תאונות עבודה לצורך מיצוי מלוא זכויותיכם מול הגופים השונים.

במקרה של תאונת עבודה באתר בנייה ובעיקר בעת עבודה בגובה חשוב לדעת ולהכיר את הדינים השונים והדרישות העיקריות המפורטות בתקנות השונות. בתחום זה ישנה חקיקה, חקיקת משנה, תקינה, ונהלים המסדירים את כללי הבטיחות והזהירות. כך לדוגמא תקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בנייה), התשמ"ח-1988 כוללות הוראות בטיחות בנושאים שונים הקשורים לבנייה, כגון: החובה למינוי מנהל עבודה לאתר בנייה, הקמת פיגומים, מניעה של נפילה מגובה, עבודה בטוחה עם ציוד ומכונות, עבודות חפירה, עבודות הריסה ועוד.
תאונת עבודה בגובה

תקנות הבטיחות בעבודה קובעת

תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה), תשס"ז-2007 מגדירות מהי עבודה בגובה ומחייבת הכשרה או הדרכה מתאימה על ידי מדריך מוסמך לעבודה בגובה לצד דרישות בטיחות רבות. כמו כן בעת ביצוע עבודה בגובה יש לשמור על כללי הבטיחות שנקבעו בחוק ובתקנות, כגון שימוש בציוד מגן אישי ועוד.

סיכונים של נפילה בגובה קיימים בכל שלבי עבודות הבנייה, החל משלב עבודות החפירה, שלב הנחת התשתיות ועבודה בגובה כגון: בניית שלד, רצפה, עמודים, נפילה מפיגומים, נפילה ממרפסות וכו'. תאונות באתרי בנייה ובפרט תאונות שנגרמו עקב נפילה מגובה עלולות לגרום לפגיעה קשה מאוד עם נכות רפואית חמורה ואובדן כושר עבודה ואף למוות.

בכל מקרה של תאונת עבודה זכאי הנפגע להגיש תביעה לביטוח לאומי להכיר בפגיעה כפגיעה בעבודה כאשר לאחר אישור התביעה זכויותיו ייגזרו מגובה אחוזי הנכות שנקבעו לו.

בנוסף במקרים שבהם התאונה נגרמה בשל רשלנות המעביד או גורמים אחרים (כגון: בעל המקרקעין, החברה האחראית על עבודות הבנייה, החברה שהקימה את הפיגומים וכו') ניתן להגיש תביעת נזיקין לפיצויים בגין נזקי גוף כנגד אותו גורם.

כך לדוגמא במקרים שבהם העובד לא קיבל הדרכה מתאימה או הסמכה לעבודה בגובה, במקרים שבהם העבודה בגובה לא בוצעה בהתאם לתקנות, במקרים שבהם נעשה שימוש בפיגומים לא תקינים או במעקות לא בטיחותיים, במקרים שבהם לא סופק לעבוד ציוד הבטיחות הנדרש (למשל: כובע מגן תקני, נעלי בטיחות נגד החלקה, רתמת בטיחות תקנית, נקודות עיגון או קווי חיים וכו'), במקרים שבהם הונהגה שיטת עבודה לא בטיחותית וכו'.

במקרים אלה חשוב לברר ולמצות את מלוא זכויות הנפגע בכדי שניתן יהיה לפצותו באופן הולם אשר יבטיח את שיקומו, המשך קיומו בכבוד ואספקת מלוא צרכיו וצרכי משפחתו בעקבות הפגיעה הקשה.

להערכת סיכויי התביעה ושוויה ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל תאונות עבודה בטל': 0544-485312 או בדוא"ל: [email protected].

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Call Now Button דילוג לתוכן