a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

תאונת אופנוע בעבודה

תאונת אופנוע בעבודה

biker-407123_1920 (1)

נפגעת בשל תאונת אופנוע בעבודה שלך ? בדוק זכאותך לפיצויים מחברת הביטוח וביטוח לאומי !

תאונת אופנוע בעבודה

ישנם מקצועות רבים בהם נעשה שימוש באופנוע או קטנוע לצורך העבודה או במהלך עבודה, כגון שליחים, מפיצים ועוד. בנוסף, עובדים רבים מתניידים אל מקום עבודתם ובחזרה לביתם באמצעות אופנוע או קטנוע.

תאונת דרכים עם אופנוע במהלך העבודה או במסגרת העבודה וכן תאונת אופנוע בדרך לעבודה או תאונת אופנוע בדרך חזרה מהעבודה יוכרו ככלל כתאונות דרכים שהן גם תאונת עבודה.

הכרה בתאונת דרכים כתאונת עבודה משמעותה כי מעבר לזכויות הנפגע מול חברת הביטוח שביטחה את האופנוע או הקטנוע לפיצויים לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, עשויות להיות לנפגע גם זכויות מביטוח לאומי, ולצורך כך עליו לפנות לביטוח לאומי נפגעי עבודה, והוא עשוי להיות זכאי לדמי פגיעה, מענק ו/או קצבה חודשית לכל החיים בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו לו.

מה הדין במקרה של תאונת דרכים עם אופנוע  שהיא גם תאונת עבודה ?

כפי שצוין, במצבים של תאונת דרכים עם אופנוע או קטנוע (או כל רכב אחר) שהיא גם תאונת עבודה ישנם שני הליכים בהם יכול לנקוט הנפגע כדי למצות את זכויותיו: חברת הביטוח הרלוואנטית והמוסד לביטוח לאומי.

קיימת חשיבות רבה לשאלה באיזה הליך מתחילים קודם מכיוון שהדבר עשוי לחרוץ את גורל התביעה ולכן חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין בעל ניסיון בתאונות דרכים תאונות עבודה וביטוח לאומי.

במידה והנפגע פנה תחילה לביטוח לאומי ונקבעה לו נכות רפואית, הרי שקביעת הוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי מחייבת, ככלל, גם בתביעה הנזיקית מול חברת הביטוח לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כשלצדדים האפשרות להבאת ראיות לסתור את קביעת הועדה במקרים חריגים.

כך למשל, במידה והנפגע פנה תחילה לביטוח לאומי ונקבעה לו נכות רפואית בשיעור של 15%, הרי שעל בסיס אחוזי נכות אלה תנוהל גם התביעה מול חברת הביטוח לפיצויים מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. ובמידה ונקבעה לו נכות רפואית בשיעור של 0% הרי שגם התביעה מול חברת הביטוח תנוהל על בסיס הקביעה שלא נותרו אחוזי נכות.

להרחבה נוספת בעניין זה מומלץ לקרוא את המאמר העוסק בתאונת דרכים תאונת עבודה.

תאונת אופנוע בעבודה – פיצויים

ככל שלאופנוע היתה תעודת ביטוח חובה בתוקף ולנהג היה רישיון נהיגה תקף הרי שאין משמעות לשאלה באשמת איזה גורם נגרמה תאונת הדרכים, והנפגע יהיה זכאי לפיצוי בגין נזקי גוף שנגרמו לו בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

כך לדוגמא עשויים להיקבע פיצויים בגין הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, טיפולים רפואיים, תרופות, הוצאות נסיעות, התאמת דיור, עזרת הזולת, עזרה במשק הבית ועוד. בגין כאב וסבל (עוגמת נפש) ייפסק פיצוי בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו לנפגע ומספר ימי האשפוז.

חישוב הפיצויים נערך באופן אינדיווידואלי בכל מקרה לגופו, ומושפע, בין היתר, מאחוזי הנכות שייקבעו לנפגע, ההשפעה התפקודית של הנכות הרפואית (נכות תפקודית), ההפסדים הכספיים שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה ומגבלותיו עקב התאונה והצרכים המיוחדים של הנפגע בעקבות התאונה.

רוצים לדעת כיצד נקבעים אחוזי נכות או לאיזה אחוזי נכות ייתכן ותהיו זכאים עקב פגיעתם ? לחצו "אחוזי נכות".

הפיצויים בגין תאונות אופנוע יכולים לנוע בין אלפי ש"ח (במצבים שבהם לא נותרה נכות) למאות אלפי ש"ח (במצבים שבהם נקבעה נכות רפואית) ואף למיליוני ש"ח באותם מקרים שבהם נגרמה נכות רפואית קשה (כגון: פגיעות ראש, פגיעות קשות בעמוד השדרה וכו').

תאונת אופנוע בעבודה – ביטוח לאומי

ככל שתאונת הקטנוע או תאונת האופנוע הוכרו כתאונת עבודה, הנפגע יהיה זכאי לתשלום של עד כ-3 חודשים בגין דמי פגיעה במידה ולא חזר לעבוד בתקופה זו. כמו כן, הנפגע יהיה רשאי להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות והוא יועמד בפני ועדה רפואית של ביטוח לאומי, כאשר בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו על ידי הועדה הרפואית, הנפגע עשוי להיות זכאי למענק או קצבה חודשית.

במידה וייקבעו אחוזי נכות רפואית הפחותים מ-9% הנפגע לא יהיה זכאי לתשלום מביטוח לאומי (עדיין יהיה זכאי לתשלום מטעם חברת הביטוח). במידה וייקבעו אחוזי נכות רפואית בשיעור של 9%-19% יהיה זכאי הנפגע לתשלום מענק חד פעמי אשר עשוי להסתכם בעשרות אלפי ₪ (תלוי במשכורתו של הנפגע לפני הפגיעה ואחוזי הנכות שייקבעו לו) ובמידה ותיקבע נכות רפואי בשיעור של 20% ומעלה, תשולם לו קצבה חודשית קבועה.

 אם נפגעת בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה מומלץ להתייעץ עם עורך דין נזיקין בעל ניסיון בתביעות נזקי גוף עקב תאונות דרכים, תאונות עבודה וביטוח לאומי.

להערכת סיכויי התביעה ושוויה ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל בטל': 0544-485312 או בדוא"ל: [email protected].

רוצים להמשיך ולקבע עידכונים בנושא ביטוח לאומי ותאונות עבודה ? אתם מוזמנים לסמן "אהבתי" או "שתף" ולעקוב אחרינו דרך הפייסבוק:

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן