a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

שבר בירך אחוזי נכות בואו לבדוק את זכאותכם לתביעה

עורך דין תאונות עבודה - אורי דלאל עורך דין > אחוזי נכות  > שבר בירך אחוזי נכות בואו לבדוק את זכאותכם לתביעה

שבר בירך אחוזי נכות בואו לבדוק את זכאותכם לתביעה

שבר בירך

סובלים משבר בירך כתוצאה מהתאונה ? בדקו מהם אחוזי הנכות העשויים להיקבע לכם בגין שבר בירך ואילו זכויות מגיעות לכם בגין הפגיעה.

שבר בפרק הירך נכות

שבר בירך היא פגיעה אורטופדית חמורה אשר יכולה להותיר נכות ופגיעה משמעותית באיכות החיים. תקנות המוסד לביטוח הלאומי מסדירות, בין היתר, את אחוזי הנכות הנקבעים בגין פגיעה בפרק הירך, בעקבות חומרת הפגיעה, כאשר ס' 48(1) לתקנות הביטוח הלאומי קובע כי במידה וכתוצאה מהשבר בירך:

סובל הנפגע ממפרק נד הוא יהיה ל-70% נכות, במידה וכתוצאה מהפגיעה סובל הנפגע מקשיון לא נוח בפרק הירך הוא יהיה זכאי ל-50% נכות ובמידה ומדובר בקשיון נוח הוא יהיה זכאי ל-40% נכות.

כמו כן, קובעות התקנות זכאות לאחוזי נכות במידה סובל הנפגע מהגבלה בתנועות הירך בהתאם למידת ההגבלה: כך, במידה וקיימת הגבלה במתיחה (Extension), יהיה זכאי הנפגע ל-15% נכות, במידה והגבלה בכיפוף הירך מפריעה לישיבה יהיה זכאי הנפגע ל-20% נכות, נכות בשיעור של 20% תיקבע גם לנפגע הסובל מהגבלה בהטיית הגף, בקירוב הגף או בסיבוב הגף. במידה והנפגע סובל מהגבלה בינונית בכל תנועות הירך הוא יהיה זכאי ל-30% נכות.

לקריאה נוספת בנוגע לאחוזי נכות, לחצו: אחוזי נכות.

שבר בירך ביטוח לאומי

במידה והשבר בירך נגרם כתוצאה מתאונת עבודה, הנפגע יהיה זכאי לזכויות שונות מביטוח לאומי. במידה והתאונה תוכר כפגיעה בעבודה,  הוא עשוי להיות זכאי לתשלום דמי פגיעה עד ל-90 יום לאחר פגיעתו, ובהמשך במידה והוא יגיש תביעה לקביעת דרגת נכות עקב השבר בירך, הוא יופנה לועדה רפואית אשר תקבע את אחוזי הנכות המגיעים לו עקב פגיעתו. במידה והועדה הרפואית תקבע אחוזי נכות בשיעור של בין 19-9 אחוזים יהיה זכאי הנפגע למענק חד פעמי (סכום חד פעמי) הנגזר מהכנסותיו בשלושת החודשים שקדמו לפגיעה ואחוזי הנכות שנקבעו לו. במידה ויקבעו אחוזי נכות בשיעור של 20% ומעלה יהיה זכאי הנפגע לקצבה חודשית קבועה.

שבר בירך זכויות נוספות

כמובן שייתכן והנפגע יהיה זכאי לפיצויים או זכויות ממקורות נוספים. כך לדוגמא במידה והחבלה נגרמה כתוצאה מתאונת דרכים הוא יהיה זכאי לפיצויים בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (ראה גם מאמר שכותרתו: תאונת דרכים תאונת עבודה).

 במידה והחבלה נגרמה כתוצאה מרשלנות של גורם כלשהו, ייתכן ויוכל להגיש תביעת נזיקין לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף. כך למשל במידה והשבר בירך נגרם כתוצאה מליקוי או מכשול במדרכה ייתכן ויוכל לתבוע את העירייה בשטחה ארעה התאונה, או את הבעלים של המקרקעין או את מי שיצר את המכשול וכו'.

כמו כן במידה והנפגע היה מבוטח בפוליסת ביטוח רלוואנטית (אובדן כושר עבודה, תאונות אישיות, נכות מתאונה) ייתכן והוא יהיה זכאי לקבלת פיצויים בהתאם לפוליסה.

לכן בכל מקרה של פגיעה משמעותית מומלץ לפנות לעו"ד ביטוח לאומי ותאונות עבודה לבירור מלוא הזכויות המגיעות לנפגע.

לייעוץ ראשוני והערכת סיכויי התביעה ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל בטל': 0544-485312 או בדוא"ל [email protected].

רוצים להמשיך ולקבל עדכונים קבועים בדבר זכויות נפגעי עבודה ? אתם מוזמנים לסמן "אהבתי" או "שתף" ולעקוב אחרינו בפייסבוק:

 

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן