a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

פגיעה בברכיים אצל רצף הוכרה כתאונת עבודה

עורך דין תאונות עבודה - אורי דלאל עורך דין > מאמרים ופסקי דין  > פגיעה בברכיים אצל רצף הוכרה כתאונת עבודה

פגיעה בברכיים אצל רצף הוכרה כתאונת עבודה

stockvault-pavement-bricks148508

עבודה כרצף במשך שנים רבות עשויה לגרום לפגיעה בברכיים על רקע תנאי העבודה. עבודת ריצוף יכולה לגרום לשינויים ניווניים בברכיים. במידה ומתגלית מחלה בברכיים ייתכן וניתן יהיה להכיר בפגיעה כמחלת מקצוע ו/או כתאונת עבודה על פי עקרון המיקרוטראומה.

פגיעה בברכיים עקב עבודות ריצוף כתאונת עבודה

כך לדוגמא בב"ל 45771-09-13 נדונה תביעתו של רצף אשר סבל מפגיעה בשתי הברכיים ותביעתו להכרה בפגיעה כתאונת עבודה נדחתה על ידי ביטוח לאומי. מה קבע בית הדין ?

התביעה הוגשה על ידי עובד שעבד כרצף במשך 15 שנה, 6 ימים בשבוע בין 8-9 שעות ביום, וביצע ריצוף של אריחים רבים בכל יום עבודה. במסגרת עבודתו נאלץ התובע להיות במצב של כריעה ממושכת על הברכיים, בתנאים לא נוחים. כמו כן נאלץ התובע לכופף וליישר את הברכיים פעמים רבות ביום, כאשר נאלץ לעבוד בכריעה על הברכיים ובהתקדמות על הברכיים בכיוון שטחי הריצוף. בנוסף, היה התובע עושה ריצוף באמבטיות. ריצוף זה נעשה מגובה הרצפה עד גובה התקרה. התובע היה מתחיל את הריצוף על ברכיו עד לגובה של מטר עשרים, אז היה מתרומם על רגליו, לוקח את האריח, שם עליה טיט ומרצף אותה מעל לגובה הכתפיים עד לתקרה.

התובע החל לסבול מכאבים בברכיו בערך משנת 2001, אך המשיך לעבוד ברצף 8 שעות עבודה כל יום. החל מחודש 4/2011 הפחית התובע את שעות עבודתו בפועל בריצוף ושכר עוזרים לסייע לו בעבודתו.

התובע פנה לביטוח לאומי להכרה במחלת הברכיים כפגיעה בעבודה אולם תביעתו נדחתה. לפיכך, הוגשה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה. בית הדין מינה מומחה רפואי בתחום האורטופדיה אשר קבע כי : התובע סובל מכאבים בברכיים, כאבים בקרסוליים ולאחרונה מכאבי גב תחתון. ברישום רפואי מהתאריך 14.12.11 צוין כי בצילום ברכיים אובחנה שחיקה של המדור הפנימי בשתי הברכיים. לגבי הברכיים – ידוע היטב בפרקטיקה האורתופדית, כי עבודת ריצוף ארוכת שנים יכולה לגרום לשינויים ניווניים בברכיים, לאור עבודה ממושכת בכריעה ויצירת לחץ ממושך על הפיקות בברכיים. אי לכך ולאור עובדות המקרה, קיים קשר סיבתי ברור וישיר בסבירות של מעל ל-50% בין תנאי עבודתו של התובע לבין התפתחות השינויים הניווניים בשתי הברכיים. כל פעולה פיזית אותה ביצע התובע במהלך עבודתו כרצף היתה יכולה לגרום לפגיעה בברכיים. לתובע פגיעה מיקרוטראומטית בברכיים. עבודת רצפות במשך שנים רבות יוצרת מנגנון של פגיעות זעירות בלתי הפיכות ונישנות בברכיים. ידוע היטב בפרקטיקה האורתופדית כי רצפים סובלים מבעיות בברכיים על רקע עבודתם.

למומחה אף נשלחו שאלות הבהרה עליהן השיב, כי : תנוחת כריעה קיים לחץ בכל המדורים, אולם ידוע היטב כי הפתלוגיה הניוונית בברכיים מתפתחת בעיקר במדור הפנימי ולא החיצוני. עבודה בכריעה, כפי שתואר בעובדות המקרה יכולה לגרום לפגיעה הרסנית במפרק הברך!!! הלחץ הקבוע על המפרק, שינויים תכופים מכריעה לעמידה, הליכה על הברכיים בזמן העבודה – כל אלה יכולים לגרום לעומס יתר על המפרק וכתוצאה מכך לשינויים ניווניים בברכיים. יש לציין שבשנת 2002, בהיות התובע בן 36 בלבד, כבר סבל מכאבים בברכיים עם הגבלה בכיפוף עד 90 מעלות ומשינויים ניווניים בברכיים. היות ולתובע לא קיימים גורמי סיכון מהותיים ואין פגימה מולדת – השינויים הניווניים בברכיים, יכולים לנבוע בעיקר מתנאי עבודתו כפי שתוארו.

לאור חוות דעת המומחה הרפואי, החליט הביטוח הלאומי להכיר בתביעתו של הרצף לעניין הברכיים ולקבוע כי הפגיעה בברכיים הינה תאונת עבודה. בית הדין נתן לכך תוקף של פסק דין בקובעו כי עבודת ריצוף במשך שנים רבות יכולה לגרום לשינויים ניווניים בברכיים, בגלל העבודה הממושכת בכריעה ויצירת לחץ ממושך על הפיקות בברכיים. קיים קשר סיבתי ברור וישיר של בין תנאי עבודתו של התובע לבין התפתחות השינויים הניווניים בשתי הברכיים, ולכן מדובר כאן בתאונת עבודה.

לאור האמור, נקבע כי התובע רשאי להגיש לביטוח לאומי תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה, ובהתאם הוא יוזמן לועדה רפואית לקביעת אחוזי הנכות בגין הפגיעה בברכיים עקב תנאי עבודתו.

לפיכך, במידה ועבדת במשך שנים רבות בעבודות ריצוף או עבודות אחרות הכרוכות בעבודה הכרוכה בכריעה ועבודה על הברכיים במשך שעות רבות מידי יום ונגרמה לכם פגיעה בברכיים או שינויים ניווניים בברכיים, ייתכן ופגיעתכם תוכר כפגיעה בעבודה.

לייעוץ ראשוני להערכת התביעה וסיכוייה ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל בטל': 0544485312 או בדוא"ל: [email protected].

אתם מוזמנים להמשיך ולעקוב אחרינו גם בפייסבוק :

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן