a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

דליות ברגליים – פגיעה בעבודה ואחוזי נכות

עורך דין תאונות עבודה - אורי דלאל עורך דין > אחוזי נכות  > דליות ברגליים – פגיעה בעבודה ואחוזי נכות

דליות ברגליים – פגיעה בעבודה ואחוזי נכות

image0062-284x300

במידה ואתה סובל מדליות ברגליים עקב תנאי עבודתך (בעיקר עמידה ממושכת) ייתכן וניתן להכיר בפגיעה כפגיעה בעבודה. קרא מהם אחוזי הנכות הנקבעים במקרים של דליות ברגליים.

מהן דליות ברגליים ?

דליות ברגליים הינן מחלת שסתומים של הורידים ברגליים. התוצאה היא הצטברות של דם וורידי בחלק התחתון של הרגליים שגורמת לכובד, נפיחות ועייפות של הרגליים . כמו כן, נוצר לחץ דל דם בתוך הוורידים החולים אשר גורם במשך הזמן להתרחבות של הוורידים, אשר מתחילים לבלוט מתחת לעור ויוצרים את המראה האופייני של דליות ברגליים.

דליות ברגליים עלולות לגרום לסיבוכים ובהם: כאבים, התכווצויות, נפיחות, דלקות קשות, בצקות כיבים בעור ולעיתים רחוקות נוצרים קרישי דם מסכני חיים.

דליות ברגליים פגיעה בעבודה

עמידה על הרגליים במקום העבודה במשך שעות רבות לאורך שנים רבות עשויה לגרום לדליות ברגליים ובמובן זה להיות מוכרת כפגיעה בעבודה שכן הקשר בין עמידה ממושכת בעבודה לבין החמרת מחלת  הדליות מוכר ומבוסס.

ישנם פסקי דין אשר הכירו בדליות ברגליים כפגיעה בעבודה על יסוד תורת המיקרו טראומה כאשר בהתאם לחוות הדעת של מומחי כלי דם באותם מקרים צוין שכל עליה בלחץ הוורידי שנגרמת ע"י פרק זמן של עמידה תחשב כמיקרו-טראומה לדופן ולשסתומים הוורידיים, אשר במצטבר לאורך שנים גורמת להאצת תופעות המחלה.

לכן, אצל עובדים אשר נאלצים לעמוד שעות רבות בעבודתם והתפתחו אצלם דליות ברגליים,  ייתכן וניתן יהיה להכיר בפגיעה כפגיעה בעבודה. כך לדוגמא במקרה של דליות ברגליים אשר התפתחו אצל ספר/ספרית, טבח/טבחית, מורה, קופאית, דוור, אח/אחות ועוד.

דליות ברגליים אחוזי נכות

בהתאם לתקנות הביטוח הלאומי אחוזי הנכות אשר עשויים להיקבע במקרים שלדליות ברגליים הינם, כדלקמן:

במידה והנפגע סובל מורידים בולטים על הגפיים התחתונות ללא סיבוכים והפרעות לא ייקבעו אחוזי נכות (0% נכות).

במידה והנפגע סובל מורידים בולטים על הגפיים התחתונות, חד או דו-צדדי, עם התכווצויות וכאבים ייקבעו 10% נכות.

במידה והנפגע סובל מורידים בולטים על הגפיים התחתונות, חד או דו-צדדי, ישנם סימני ECZEMA וצלקות לאחר כיבים שנתרפאו ייקבעו 20% נכות.

במידה והורידים משתרעים על חלק גדול של גפה תחתונה אחת, ישנה נטיה מתמדת לדלקת עור וליצירת כיבים (צורה קשה של (ECZEMA (ULCUS VARICOSUM או CRURIS), ללא הפרעות במחזור הורידי העמוק  ייקבעו 30% נכות, ובמידה ומצב זה מתקיים בשתי הרגליים ייקבעו 40% נכות רפואית.

במידה והנפגע סובל מורידים בולטים על הגפיים התחתונות, חד או דו-צדדי, וקיימות הפרעות קשות במחזור הדם הורידי העמוק עם כיבים גדולים ועמוקים ופיגמנטציות על שטח נרחב ייקבעו 50% נכות רפואית.

דליות ברגליים זכויות בביטוח לאומי

במידה ודליות ברגליים הוכרו כפגיעה בעבודה, הרי שבמידה ויקבעו לנפגע אחוזי נכות שבין 9%-19% הוא יהיה זכאי למענק חד פעמי (סכום חד פעמי) אשר תלוי במשכורתו ובאחוזי הנכות שלו (לרוב מדובר בעשרות אלפי ש"ח). במידה וייקבעו 20% נכות ומעלה הרי שהנפגע יהיה זכאי לקצבה חודשית לכל החיים. כמו כן, במידה ודליות ברגליים פגעו ביכולת הנפגע לעבוד ייתכן וניתן יהיה להפעיל את תקנה 15 ובכך להגדיל את אחוזי הנכות ובהתאם לאת הזכויות הכספיות.

אם אתה סובל מדליות ברגליים ועבודתך כרוכה בעמידה ממושכת או בהליכה ממושכת ייתכן וניתן להכיר בדליות ברגליים כפגיעה בעבודה ומומלץ לפנות לעו"ד הבקיא בביטוח לאומי ותאונות עבודה לצורך מיצוי מלוא זכויותיך בביטוח לאומי.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל בטל': 0544-485312 או במייל: [email protected].

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן