a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

שבר בקרסול תאונת עבודה ואחוזי נכות

עורך דין תאונות עבודה - אורי דלאל עורך דין > אחוזי נכות  > שבר בקרסול תאונת עבודה ואחוזי נכות

שבר בקרסול תאונת עבודה ואחוזי נכות

קרסול

סובלים משבר בקרסול כתוצאה מתאונת עבודה ? מעוניינים לדעת אילו זכויות מגיעות לכם כתוצאה של שבר בקרסול או כמה אחוזי נכות עשויים להיקבע לכם ? קראו בעיון את המאמר הבא.

 שבר בקרסול תאונת עבודה

פעמים רבות שבר בקרסול מתרחש על רקע חבלה סיבובית, כמו במקרים של החלקה או נפילה.

תאונת עבודה הגורמת לשבר בקרסול הינה נפוצה והיא יכולה להתרחש במהלך ותוך כדי העבודה. כך למשל במקרים של עובד שנפל מסולם ושבר את הקרסול, עובד שהחליק במקום עבודתו ונגרם לו שבר בקרסול, עובד שנפל מגובה, עובד שתוך כדי עבודתו רגלו נתקלה במכשול וסובב את הקרסול ותוך כדי כך נגרם לו שבר ועוד.

תאונת עבודה הגורמת לשבר בקרסול יכולה להיגרם גם בדרכו של הנפגע לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה. כך למשל עובד שבדרכו לעבודה או מהעבודה מחליק או מועד במדרגות או על המדרכה ועוד.

שבר בקרסול עשוי להיגרם גם כתוצאה מתאונת דרכים, כך למשל אם הנפגע הוא הולך רגל או אם הוא רוכב אופנוע, ובמקרים אלה שבהם העובד נפגע בדרך לעבודה או בחזרה ממנה תוכר תאונת דרכים כתאונת עבודה.

זכור: השבר בקרסול עשוי לגרום לנכות משמעותית עם פגיעה תפקודית והשפעה על כושר העבודה. אם נגרם לך שבר בקרסול עקב תאונת עבודה מומלץ לפנות לעו"ד תאונות עבודה לצורך בירור מלוא זכויותיך.

 שבר בקרסול אחוזי נכות

מפרק הקרסול מחבר בין השוק לכף הרגל. הקרסול מורכב מ-3 עצמות: עצם הטיביה (עצם השוק) שהינה העצם הגדולה בשוק הנמצאת בצד הפנימי של הקרסול, עצם הפיבולה (עצם השוקית) שהינה העצם הקטנה בצד החיצוני של השוק, כאשר שתי עצמות אלה יוצרות מעין מבנה של מזלג בו נמצאת עצם הטאלוס.

 מפרק הקרסול מתווך בין עצמות השוקה והשוקית מחד ועצן הטאלוס (עצם הערקום) מאידך. חלק חשוב ממפרק הקרסול הינן הרצועות המחברות בין העצמות ונותנות למפרק את יציבותו.

 כאשר יש שבר בקרסול (שבר בפטישון) אחת או יותר מהעצמות הללו היוצרות את מבנה המזלג נשברות (בד"כ שבר בטיביה או שבר בפיבולה) ובד"כ מדובר בקצה העצמות של הטיביה או הפיבולה (הפטישונים) .

שבר בקרסול עשוי להיות ללא תזוזה ואז לרוב הטיפול הינו שמרני עם גבס ומנוחה ללא דריכה על הרגל, אולם שבר בקרסול עשוי להיות גם עם תזוזה ואז יש צורך בניתוח שמטרתו החזרת העצם למקום וקיבועה. חומרת השבר בקרסול אף תלויה במספר הפטישונים השבורים וכמות הנזק לרצועות.

לרוב, נפגע הסובל משבר בקרסול יחווה כאב, נפיחות, שטף דם, קושי או חוסר יכול לדרוך על הרגל, עיוות ועוד. כדי לאבחן שבר בקרסול יש לבצע צילום רנטגן ולעיתים יש לבצע בדיקת CT לצורך האבחנה.

כמה אחוזי נכות מקבלים על שבר בקרסול ? תקנות הביטוח הלאומי מתייחסות בסעיף 48 לאחוזי הנכות הנקבעים במקרה של שבר בקרסול, שבר בפטישונים.

בהתאם לתקנות הביטוח הלאומי אחוזי הנכות הנקבעים במצבים אלה של שבר בקרסול נקבעים בהתאם למידת ההגבלה בתנועות הקרסול.

כך לדוגמא במידה ונותרה הגבלה ניכרת של התנועות בקרסול ייקבעו 10% נכות רפואית. במידה ונותר קשיון נוח ייקבעו 20 אחוזי נכות רפואית. במידה ונותר קשיון לא נוח ייקבעו 30 אחוזי נכות רפואית.

באותם מצבים שבהם ישנו חיבור גרוע של עצם השוקה (הטיביה), כלומר ישנה סטייה של הציר מכיוונו התקין או המקורי או שיש אי התאחות של עצם הטיביה או הפיבולה ייתכן וייקבעו אחוזי נכות בהתאם לס' 47 לתקנות הביטוח הלאומי.

 שבר בקרסול מה עושים ?

במקרים של שבר בקרסול ייתכן ומגיעות לנפגע זכויות בביטוח לאומי ולעיתים רבות ייתכן וניתן להגיש תביעת נזיקין נגד המעביד או גורמים נוספים. לצורך בירור ומימוש זכויות הנפגע מומלץ לנקוט בפעולות הבאות:

1. דווח מייד למעביד או לגורם האחראי במקום העבודה על התאונה אשר גרמה לשבר בקרסול.

2. פנה בהקדם האפשרי לקבלת טיפול רפואי וציין כי הפגיעה ארעה בעבודה וכיצד ארעה הפגיעה. בהקשר זה נעיר מניסיוננו כי לעיתים רבות עובדים אשר נפגעו בקרסול נוטים להקל בחומרת הפגיעה וחושבים כי מדובר בפגיעה חולפת ולכן אינם טורחים לפנות לטיפול רפואי דבר אשר עשוי להקשות בבירור תביעתם בהמשך.

3. שמור פרטים של עדים לתאונה והחבלה.

4. פנה לקבלת טיפולים רפואיים תוך ציון המגבלות והתלונות כתוצאה מהפגיעה.

5. פנה לעורך דין הבקיא בתחום הנזיקין וביטוח לאומי לצורך הערכת סיכויי תביעה ושוויה.

  אם נגרם לך שבר בקרסול עקב תאונת עבודה ניתן לפנות להערכת סיכויי התביעה ושוויה לעו"ד אורי דלאל בטל': 0544-485312 או במייל: [email protected].

 

אם אהבתם את המאמר או שהנכם מעוניינים להמשיך ולעקוב אחר חדשות ועדכונים מאתר זה באמצעות הפייסבוק הנכם מוזמנים ללחוץ על "אהבתי".

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן