a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

התקף לב בעבודה זכויות ופיצויים

עורך דין תאונות עבודה - אורי דלאל עורך דין > ביטוח לאומי  > התקף לב בעבודה זכויות ופיצויים

התקף לב בעבודה זכויות ופיצויים

התקף לב בעבודה

נגרם לך התקף לב בעבודה ? סובל מאוטם בשריר הלב עקב אירוע הקשור לעבודה ? ייתכן וניתן יהיה להכיר בהתקף הלב כתאונת עבודה באופן אשר יזכה אותך בפיצויים וזכויות כספיות מביטוח לאומי וגורמים נוספים.

מורכבות התביעה להכרה בהתקף לב כתאונת עבודה

במידה ואדם עבר התקף לב בשל אירוע שקרה לו בעבודתו ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי ענף נפגעי עבודה להכרה באוטם שריר הלב כפגיעה בעבודה.

בניגוד למקרים "קלאסיים" של תאונת עבודה שבהם אדם נפגע כתוצאה מגורם תאונתי גלוי לעין, הרי שבמקרים של התקף לב המצב שונה. יש גם לזכור שלעיתים, לאותו אדם אשר עבר התקף לב עשויה להיות תחלואה קודמת או גורמי סיכון (כגון: עישון, יתר לחץ דם, סיפור משפחתי וכו'), ועל כן אנו יכולים לראות כי תביעות רבות להכרה בהתקף לב כפגיעה בעבודה נדחות על ידי הביטוח הלאומי.

מתי יוכר התקף לב כתאונת עבודה ?

 כדי שהתקף לב יוכר כתאונת עבודה בביטוח לאומי יש להוכיח 2 תנאים: קיומו של אירוע חריג או מאמץ מיוחד בעודה וקשר סיבתי בין אותו אירוע חריג להתקף לב.

התנאי הראשון להכרה בהתקף לב יוכר כתאונת עבודה הינו קיומו של אירוע חריג או מאמץ מיוחד שהיה לנפגע בעבודתו, וזאת להבדיל ממקרים של לחץ מתמשך, תקופה לחוצה וכו'. כלומר, יש להצביע על אירוע מיוחד שניתן לאתרו בזמן ובמקום.

בפסיקת בתי הדין לעבודה ניתן למצוא דוגמאות רבות לאירועים חריגים אשר הוכרו ככאלה שיכולים לגרום להתקף לב ו/או לתרום להופעתו במועד שבו אירע. כך למשל: ויכוח סוער בענייני עבודה (ויכוח בין עובד למעביד, ויכוח עם נותן שירותים, ויכוח עם קבלן וכו'), הודעת פיטורין או הודעה שגורמת לשינוי מהותי בתנאי העבודה, העלבת עובד או שיחה קשה שגרמה ללחץ רב לעובד (לרבות שיחה טלפונים),  קבלת איומים על המבוטח במסגרת עבודתו, מאמץ פיזי חריג בזמן העבודה כגון הרמת משא כבד, החלפת תקר, עומס חריג באותו יום בעבודה (למשל במקרה של מחסור בעובדים או בשל תנאים אחרים שגרמו ללחץ חריג), ועוד. התקף לב יכול להתרחש גם עקב תאונת דרכים או במהלך תאונת דרכים או חשיפה לתוצאותיה הקשות ואז התאונה תוכר כתאונת דרכים תאונת עבודה.

במידה והוכח קיומו של אירוע חריג עדיין יש להראות כי קיים קשר סיבתי בין אותו אירוע חריג והתקף הלב וכי השפעת אותו אירוע על קרות התקף הלב במועד שבו התרחש פחותה בהרבה מגורמים אחרים. פעמים רבות, לפרק הזמן שחלף מהתרחשותו של אותו אירוע חריג בעבודה ועד קרות התקף הלב ישנה השפעה גדולה מאוד לעניין קביעת הקשר הסיבתי והכרה באירוע לב כתאונת עבודה.

תביעה לביטוח לאומי התקף לב כתאונת עבודה

פעמים רבות אנו עדים לכך שפקיד התביעות בביטוח לאומי דוחה תביעות המוגשות להכרה בהתקף לב כתאונת עבודה (גם כאשר קורה אירוע לב בזמן עבודה), לעיתים ללא כל הצדקה, ולעיתים בגין כך שהמבוטח לא ידע להצביע על העובדות או הנסיבות המתאימות אשר אילו היו מצויינות או מודגשות תביעתו היתה מתקבלת.

פעמים רבות הביטוח הלאומי מציין במכתב הדחייה כי לא הוכח אירוע תאונתי בעבודה או כי אין קשר בין התקף הלב והעובדה או כי אירוע הלב נגרם כתוצאה ממצב תחלואתי טבעי ועוד.

במידה וביטוח לאומי דחה את תביעתך להכרה של התקף לב בעבודה כתאונת עבודה יש להגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה. במקרים אלה מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה וביטוח לאומי.

תביעה לבית הדין האזורי לעבודה להכרה של התקף לב בעבודה כפגיעה

כפי שכבר צויין, על הנפגע יהיה להראות מבחינה עובדתית קיומו של אירוע חריג בעבודתו וזאת בהסתמך על עדויות וראיות. כך לדוגמא, על הנפגע יהיה להביא עדים אשר יתמכו בטענותיו לגבי עצם התרחשותו של אותו אירוע וכיצד הוא חווה את אותו אירוע. כמו כן, לרישומים בתיקים הרפואיים עשוי להיות משקל.

במידה ובית הדין יקבע כי הוכח קיומו של אירוע חריג בעבודה, ימונה מומחה מטעם בית הדין אשר יקבע האם מתקיים קשר סיבתי בין אותו אירוע חריג להתקף לב, כלומר האם אותו אירוע חריג גרם או לפחות הקדים את התרחשות התקף הלב במועד שבו זה התרחש.

בעניין זה נציין, כי אם התקף הלב התרחב מספר חודשים או שבועות לאחר אותו אירוע חריג בעבודה, מרבית הסיכויים שהתביעה תידחה. לעומת זאת אם התקף הלב אירוע בטווח של מספר שעות או אף מספר ימים יש יותר סיכויים שהתביעה תתקבל, אם כי כמובן שכל מקרה צריך להיבחן לגופו של עניין.

המלצות חשובות לעובדים שעברו התקף לב בעבודה:

  1. ציין בהזדמנות הראשונה בפני הרופא המטפל כי הסיבה לתלונות הינה כתוצאה מאותו אירוע בעבודה. פעמים רבות, אנו עדים לכך שהמבוטח מגיע לרופא ומתלונן על כאבים בחזה או על חולשה והזעת יתר, או על תחושה משונה ביד וכו' ולא מזכיר כלל את אותו אירוע שקרה בעבודה. מומלץ לציין זאת בפני הרופא, לוודא כי הדברים נרשמים וכן להזכיר זאת בביקורים עתידיים בפני הרופאים השונים.
  2. יש לאסוף עדויות ולשמור את פרטי העדים וכל ראיה תומכת אחרת.
  3. מומלץ לפנות בהקדם לעורך דין בעל ניסיון במימוש זכויות מול ביטוח לאומי ובירור תאונות עבודה. לעניין זה חשוב להדגיש כי טעויות בתחילת הדרך עלולות לחרוץ את גורל התביעה כולה ! כך למשל מילוי טופס התביעה לביטוח לאומי בצורה שגויה תוך אי העלאת הטענות הנכונות עלולה להוביל לדחיית התביעה באופן שימנע מהמבוטח אחר כך לתקן את הדברים בתביעה לבית הדין.

ניסיון משרדנו בתביעות של התקף לב כפגיעה בעבודה

למשרדנו ניסיון רב בתביעות להכרה בהתקף לב כפגיעה בעבודה. משרדנו מלווה את הנפגע לאורך כל שלבי ההליך, החל ממילוי התביעות לביטוח לאומי, מילוי טפסים, בחינת איסוף החומר הרפואי, הפנייה להערכת נכות, ייצוג בועדות רפואיות, ועדות לעררים, תביעות לבית הדין ועוד.

דוגמאות למקרים אשר יוצגו בהצלחה, רק לאחרונה, על ידי משרדנו, בהם הוכר אוטם בשריר הלב כפגיעה בעבודה:

  1. עצמאי בתחום התקשורת ביצע מאמץ חריג בעבודתו ולאחר מכן חש כאבים בחזה. הוא אובחן כסובל מאוטם בשריר הלב אשר הוכר כפגיעה בעבודה וכיום הוא מקבל קצבת נכות בסך של כ-6,500 ש"ח לחודש.
  2. עובד בנק עבר התקף לב לאחר שחווה עומס קיצוני וחריג במהלך עבודתו. ביטוח לאומי הכיר בתביעה כפגיעה בעבודה ולמרשנו נקבעה נכות קבועה בשיעור של 20% ומשולמת לו קצבה חודשית בסך של כ 5,000 ש"ח לחודש.
  3. עצמאי אובחן עם התקף לב לאחר שהחליף תקר בדרך לפגישה חשובה. התביעה הוכרה על ידי ביטוח לאומי, נקבעו לו 37.5% נכות (בצירוף תקנה 15) לצמיתות והוא מקבל היום קצבה חודשית בסך של כ – 2,000 ש"ח לחודש.
  4. בעלים של מוסך עבר התקף לב בעבודה לאחר ויכוח חריף עם שותפו. ביטוח לאומי לא הכיר באירוע כתאונת עבודה אולם לאחר שהוגשה תביעה לבית הדין נקבע כי התקף הלב יוכר כפגיעה בעבודה והנפגע קיבל תשלום של מעל ל-100,000 ש"ח מביטוח לאומי בגין דמי פגיעה ומענק חד פעמי.
  5. עובדת מדינה עברה התקף לב בעבודה בזמן שיחת שכר עם מעסיקה. הפגיעה הוכרה כפגיעה בעבודה ובשלב זה היא מקבלת קצבת נכות זמנית.
  6. עובד חברה זומן במפתיע לשיחת שימוע לפני פיטורים וחש כאבים עזים בחזה. בערב הוא פנה לבית חולים ואובחן עם התקף לב. ביטוח לאומי הכיר בהתקף לב כתאונת עבוד ושילם לעובד דמי פגיעה. בקרוב הוא יוזמן לועדה רפואית לצורך קביעת נכותו הרפואית.
  7. מורה בבית ספר זומן לשיחת נזיפה על ידי מנהל בית הספר ולאחר חילופי דברים קשים חש ברע וסבל מחולשה ביד שמאל וכאבים בחזה. בחצות הוא פונה לבית חולים שם אובחן התקף לב. ביטוח לאומי הכיר בהתקף הלב כפגיעה בעבודה. בקרוב הוא יוזמן לועדה רפואית לצורך קביעת נכותו הרפואית.

ניתן לפנות לייעוץ ראשוני להערכת סיכויי התביעה ושוויה לעו"ד אורי דלאל בטל': 0544-485312 או בדוא"ל: [email protected].

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

התקף לב אחוזי נכות

ועדה רפואית התקף לב

ועדה רפואית בביטוח לאומי

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן