a
a a
© 2017 זכויות נפגעי תאונות עבודה – אורי דלאל עורך דין - תוכן האתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין
a
a

03-9405454

התקשרו לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

9:00 - 18:00

זמינים לכל שאלה בימי א-ה

 

התקף לב אחוזי נכות

התקף לב אחוזי נכות

התקף לב אחוזי נכות

במידה ועברתם התקף לב ייתכן ואתם זכאים לזכויות ממקורות שונים, כאשר פעמים רבות גובה הזכויות תלוי באחוזי הנכות שנותרו לכם או הפגיעה התפקודית שנגרמה. במאמר להלן נספק מידע אודות התקף לב אחוזי נכות.

זכויות לאחר התקף לב

התקף לב (אוטם שריר הלב) הוא מצב שבו עקב חוסר באספקת דם לאזור מסוים בלב נגרם נזק בלתי הפיך לאותו אזור בשריר  הלב.

במרבית המקרים נגרם התקף לב / אוטם בשריר הלב עקב חסימה של אחד העורקים בעקבות קרע של רובד טרשתי לא יציב באותו העורק. קרע זה מוביל להתפתחות קריש דם וחסימת אותו גלי דם כשהתוצאה של הליך זה היא איסכמיה, כלומר חוסר באספקת חמצן ודם, דבר אשר עלול לגרום לנזק בלתי הפיך של הרקמה הלבבית.

בין התסמינים הנפוצים של התקף לב ניתן לכלול כאב פתאומי וחד בחזה, לעיתים עם הקרנה (למשל לידיים או לצוואר, לסת וכו'), תחושת קוצר נשימה, בחילה והקאות, הזעה ועוד.

פעמים רבות לאחר התקף לב ייאלץ הנפגע להיעדר ממקום עבודתו עקב תקופת החלמה (לרבות במקרים של צינתור או ניתוח מעקפים). כמו כן,התקף לב עלול לגרום לפגיעה תפקודית המשפיעה על אורחות חייו של הנפגע ופוגעת בכושר עבודתו. במקרים אלה, עשוי הנפגע להיות זכאי להטבות שונות לרבות קצבאות מביטוח לאומי, פטור ממס הכנסה, קצבאות מביטוחים פרטיים כגון אובדן כושר עבודה וכו'. במקרים אלה מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין נזקי גוף לצורך מימוש מלוא זכויותיכם.

התקף לב תאונת עבודה

במצבים שבהם התקף לב נגרם כתוצאה מעבודה ייתכן והפגיעה תוכר כתאונת עבודה באופן אשר יזכה את הנפגע בזכויות מביטוח לאומי.לעניין זה מומלץ לקרוא את המאמר שכותרתו: התקף לב בעבודה זכויות ופיצויים.

במידה והתקף הלב הוכר כפגיעה בעבודה, ייתכן והנפגע יהיה זכאי לתשלום דמי פגיעה עבור הימים שבהם ניעדר מעבדותו עקב מחלתו (עד 90 יום). לאחר מכן, יוזמן הנפגע לוועדה רפואית בביטוח לאומי, כאשר בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו על ידי הוועדה, ייקבעו זכויותיו של הנפגע.

בתקופה הסמוכה להתקף הלב תיקבע לנפגע נכות זמנית. לאחר תום הנכות הזמנית, במידה ותקבע נכות רפואית בגין האוטם בשיעור של בין 10%-19% הנפגע יהיה זכאי למענק חד פעמי (תשלום אחד) בהתאם לאחוזי הנכות ושכרו, ובמידה ותיקבע נכות רפואית של מעל ל-20% הנפגע יהיה זכאי לקצבה חודשית במשך כל חייו.

היות ובמקרים רבים אוטם בשריר הלב עשוי להותיר אחוזי נכות מאוד משמעותיים הרי שיש לבדוק את הזכויות במקרים אלה באופן יסודי ומעמיק עם עורך דין תאונות עבודה הבקיא בדיני הביטוח לאומי.

בנוסף יש לדאוג להציג בפני הוועדה הרפואית את החומר הרפואי הרלוואנטי (כגון בדיקות תפקודי לב וכו') ולוודא כמובן שהחומר הרפואי משקף נכונה את מצבו הרפואי והתפקודי של הנפגע.

חשוב לזכור כי במקרים של תאונת עבודה תיקבע נכות רפואית בגין התקף לב רק ככל שקיים קשר סיבתי בין אותו התקף לב שהוכר כפגיעה בעבודה לאותה נכות. כך לדוגמא, אם סבל הנפגע ממצב לבבי קודם (אירוע לב קודמים וכו') ייתכן ותופחת נכותו בהתאם. כך לדוגמא אם ייקבע כי הנפגע סובל מנכות רפואית בשיעור של 50% עקב התקף לב שהוכר כפגיעה בעבודה, אולם בעברו היה לו אירוע לב והוועדה מעריכה שמצבו הקודם תאם ל10%, הרי שכעת ייקבעו לו רק 40% נכות בגין הפגיעה בעבודה המוכרת, וזכאותו לקצבה תקבע בהתאם.

כמו כן, במידה והנפגע לא חזר לעבודתו או שנגרמה לו ירידה ניכרת בשכר ייתכן ויהיה מקום להגדיל את הנכות הרפואית מכוח תקנה 15 לתקנות המוסד לביטוח לאומי.

אם נגרם לך התקף לב בעבודה או אוטם בשריר הלב כתוצאה מהעבודה פנה לעו"ד תאונות עבודה לצורך ייעוץ ראשוני בנוגע לאפשר להכיר בהתקף לב כתאונת עבודה ולצורך מיצוי מלוא זכויותיך בביטוח לאומי !

התקף לב אחוזי נכות – התקנות החדשות

בהתאם לתיקון מס' 3 לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה) אשר פורסמו בשנת 2016 תוקנו ושונו התקנות, הקובעות אחוזי נכות לאחר התקף לב.

הסעיף הרלוואנטי לפגיעה בלב בתקנות הביטוח הלאומי הוא סעיף 9 והוא מסדיר את הנושא של התקף לב אחוזי נכות. בהתאם לסעיף זה אחוזי הנכות ייקבעו לפי מדרג התפקוד על פי NYHA New York Heart Association אשר לרוב נקבע על פי מקטע פליטה לפי בדיקת אקו וכן על פי מדרג מבחן מאמץ (EST) לפי פרוטוקול BRUCE.

בהתאם לתקנות החדשות, יכולים להיות כעת מצבים שבהם גם לאחר התקף לב לא תיקבע נכות רפואית וגם הנכות הזמנית קוצרה באופן משמעותי.

מומלץ לפנות לייעוץ עם עורך דין ביטוח לאומי אשר במקרים המתאימים אף יפנה אתכם לחוות דעת או הערכת נכות לצורך מימוש זכויותיכם.

התקף לב אחוזי נכות – בהתאם לתקנות הישנות (לא בתוקף ממועד התיקון)

לפני התיקון, אחוזי הנכות לאחר התקף לב היו כדלקמן:

בתקופה של 3 החודשים הראשונים לאחר התקף לב אחוזי נכות רפואית זמנית בשיעור של 100%.

בתקופה של 3 החודשים הבאים לאחר התקף לב אחוזי נכות רפואית זמנית של 50%.

לאחר תקופה זו (של הנכות הזמנית) הנכות הרפואית בגין התקף לב תיקבע בהתאם לדרגות התפקודיות של הלב:

במידה והנפגע מסוגל לעבודה הרגילה ללא הפרעות וללא הגבלות כלשהן תיקבע נכות רפואית של 10%.

במידה והנפגע מסוגל מסוגל לעבודה שאיננה דורשת מאמץ גופני מיוחד תיקבע נכות רפואית של 25%.

במידה ועקב התקף הלב קיימת נשמת לאחר מאמץ, בצקת קלה ואין הפרעות בקצב תיקבע נכות רפואית בשיעור של 40%.

ככל שקיימת נשמת לאחר מאמץ, בצקת עם או בלי הפרעות קצב כגון: פרפור פרוזדורים התקפי, רפרוף התקפי, מהירות דופק התקפית, והנפגע מסוגל לעבודה קלה בלבד תיקבע נכות רפואית בשיעור של 50%.

במידה ולאחר האוטם בשריר הלב קיימת אי ספיקת לב במידה בינונית, בצקת, נשמת לאחר מאמץ קל, והנפגע מסוגל לעבודה קלה ביותר ובישיבה בלבד תיקבע נכות רפואית בשיעור של 75%.

במידה וקיימת אי ספיקת לב קשה וייקבע כי הנפגע אינו מסוגל לשום עבודה  תקבע נכות רפואית בשיעור של 100%.

כיום, כפי שצוין לעיל, אחוזי הנכות בגין התקף לב שונו וחשוב מאוד להכיר את התיקון ולדעת להיערך בהתאם, לרבות הצגעת הבדיקות הנדרשות, משמעותן, תלונות הנפגע ועוד.

התקף לב אחוזי נכות – ניסיון משרדנו

למשרדנו ניסיון רב בייצוג נפגעי לב לצורך מימוש זכויתיהם השונות וקבלת ההטבות המגיעות להם, לרבות תביעה להכרה בהתקף לב כפגיעה בעבודה וקבלת קצבאות מביטוח לאומי, קבלת פטור ממס הכנסה במקרים של נכויות קשות, תביעה לנכות כללית מביטוח לאומי במקרים של התקף לב, תביעה לקצבת אובדן כושר עבודה לאחר התקף לב ועוד.

במדובר בתביעות מורכבות הדורשות ניסיון וידע משפטי -רפואי רב ועל כן יש חשיבות רבה לקבלת ייעוץ מתאים.

לייעוץ ראשוני להערכת סיכויי התביעה ושוויה, ללא התחייבות, ניתן לפנות לעו"ד אורי דלאל בטל': 0544-485312 או במייל: [email protected].

 

No Comments

Leave a Comment

Call Now Button דילוג לתוכן